Wojewódzki Zespół ds. bezpieczeństwa masowych imprez sportowych spotkał się dziś w ZUW by ocenić stan porządku publicznego oraz przygotowanie klubów sportowych i samorządów terytorialnych do rozpoczęcia rozgrywek rundy wiosennej.
Spotkanie rozpoczęło się od podsumowania poprzedniego roku.
– Wojewoda wydał podczas rundy jesiennej w 2013 r. dwie decyzje ograniczające udział publiczności na stadionach Pogoni i Gwardii Koszalin – mówił dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Piotr Gabinowski – Powodem wydania decyzji było nieprzestrzeganie przez część kibiców przepisów ustawy
o bezpieczeństwie imprez masowych.
Komendant Wojewódzki Policji Jarosław Sawicki przedstawił dane statystyczne dotyczące sił i środków policji zaangażowanych w zabezpieczanie imprez masowych, w tym meczów piłki nożnej. W 2013 roku policjanci zabezpieczali 317 imprez masowych, w tym 51 sportowych, z których 25 było zaliczonych do grupy podwyższonego ryzyka.
– Koszty poniesione na zabezpieczenie tych imprez, to ponad 2,5 mln zł. czyli kwota, która pozwoliłaby na zakup 36 radiowozów – relacjonował komendant Sawicki.
W zabezpieczanie imprez zaangażowanych było blisko 15 tysięcy policjantów.
Wojewoda Marcin Zydorowicz pozytywnie ocenił współpracę między samorządami, służbami, klubami sportowymi i ZUW. O dobrej współpracy z policją mówili także przedstawiciele zachodniopomorskich klubów sportowych obecnych na spotkaniu.
– Dzięki temu liczba wykroczeń na stadionach zmniejszyła się, jednak wciąż niezadowalająca jest ilość wydawanych przez kluby zakazów stadionowych – mówił wojewoda Zydorowicz – Brakuje zdecydowanej reakcji klubów na wybryki chuligańskie, ale wierzę, że to się zmieni.
Uczestnicy spotkania opowiedzieli się za kontynuacją dotychczasowych form współpracy w celu dalszej poprawy stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas meczów piłkarskich.
Piotr Pieleszek
Centrum prasowe wojewody