Dziś na torze kartingowym w Szczecinie odbyła się prezentacja nowego samochodu nissana leaf, który jest w 100% ekologiczny i używany będzie podczas spotkań profilaktycznych . Auto to zostało zakupione w ramach kampanii ” Ekologicznie na czterech kółkach”.
„EKOLOGICZNIE NA CZTERECH KÓŁKACH 2013” to kolejny projekt zachodniopomorskiej drogówki, w którym zagadnienia związane z bezpieczeństwem w ruchu drogowym połączone zostały z edukacją ekologiczną uczestników ruchu drogowego.
Celem projektu „EKOLOGICZNIE NA CZTERECH KÓŁKACH” jest promocja samochodów z napędem elektrycznym oraz edukacja ekologiczna uczestników ruchu drogowego.
W ramach kampanii zakupiony został samochód z napędem elektrycznym marki Nissan Leaf, który nie emituje do atmosfery spalin ani dwutlenku węgla. Brak emisji spalin przekłada się z kolei na zerową emisję NOx oraz brak emisji cząstek stałych. Pojazd, który jest w 100% ekologiczny, używany będzie podczas spotkań profilaktycznych oraz imprez plenerowych promujących założenia kampanii realizowanych dotychczas przez WFOŚiGW w Szczecinie oraz zachodniopomorską drogówkę m.in. EKOLOGICZNIE = BEZPIECZNIE, WIDOCZNIE – EKOLOGICZNIE i EKOLOGICZNY KIEROWCA.
Adresatami spotkań organizowanych z wykorzystaniem samochodu o napędzie elektrycznym będą zarówno osoby dorosłe – aktualni użytkownicy samochodów o napędzie spalinowym oraz dzieci i młodzież szkolna, którzy w przyszłości decydować będą o zakupie własnego pojazdu.
Aby zwiększyć zakres prowadzonych działań i liczbę odbiorców, pojazd będzie także wypożyczany do jednostek Policji na terenie całego województwa.
Dane techniczne (wersja 2013 oferowana w Europie) [50-51]
Przyspieszenie: 0-100 km/h w około 11,5 s
Prędkość maksymalna: 144 km/h
Zasięg na jednym ładowaniu: 199 km w cyklu NEDC
Masa pojazdu: w zależności od wersji od 1474 do 1548 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1945 kg
Wymiary (długość, szerokość, wysokość): 4,445 m, 1,770 m, 1,550 m
Objętość przestrzeni ładunkowej: 370 litrów
Współczynnik oporu powietrza Cx: 0,28 (dla wersji z 17-calowymi felgami)
Silnik elektryczny: synchroniczny z magnesami trwałymi EM57
Moc maksymalna: około 109 KM (80 kW) w zakresie od 3008 do 10000 obr./min
Maks. prędkość obrotowa silnika: 10500 obr./min
Maks. moment obrotowy: 254 Nm (dostępny od 0 do 3008 obr./min)
Hamowanie odzyskowe: tak
Przeniesienie napędu: stałe przełożenie 8,1938:1 [51], brak sprzęgła
Napęd: na przednią oś
Akumulatory: litowo-jonowe LiMn2O4 firmy Automotive Energy Supply Corp. (AESC)
Czas ładowania 0-100%: około 4 h ładowarką pokładową o mocy 6,6 kW (moc wyjściowa 6 kW) i około 7 h ładowarką pokładową o mocy 3,6 kW (moc wyjściowa 3,3 kW)
Czas ładowania 0-80%: około 30 minut zewnętrzną ładowarką CHAdeMO o mocy 50 kW
Energia zgromadzona w akumulatorach: około 24 kWh
Liczba modułów: 48
Liczba ogniw: 192 (po 4 na moduł)
Napięcie nominalne pakietu: 360 V
Info POLICJA