Jak informują służby prasowe Urzędu Miasta dopiero 20 kwietnia zostanie rozstrzygnięty przetarg na remont kładki na wydmach.
Przypomnijmy – Podczas „sylwestrowego pożaru” została zniszczona nawierzchnia, barierki, latarnia oświetleniowa i słupy na których jest osadzona cała konstrukcja – przyczyną pożaru było nierozważne obchodzenie się z fajerwerkami.
Po tym zdarzeniu – jak informują służby prasowe – podjęto następujące kroki:
Po pierwsze zabezpieczono miejsce i obręb powstania zniszczenia; poinformowano Komendę Miejską Policji, oraz złożono wniosek o ściganie sprawcy, który doprowadził do tego zdarzenia;
W celu wystąpienia do Ubezpieczyciela z roszczeniem odszkodowawczym zlecono uprawnionej firmie wykonanie „Oceny technicznej” stwierdzającej zakres uszkodzeń ciągu pieszego.
Z uzyskanej oceny wynika, że zniszczeniu uległ pomost kładki na odcinku 24m o szer. 3 m. Około 75% pokładu wraz z legarami zostało nadpalone i stopione, około 25% pokładu eległo trwałemu odkształceniu, zniszczeniu uległy deski i legary pokładu kładki łukowej na odcinku ok. 1,6 m odchodzącej od ciągu pieszego. Całkowitemu zniszczeniu i stopieniu uległ punkt widokowy, pale nośne w ilości 28 szt. uległy nadpaleniu, trwale została zmieniona geometria elementów. Zniszczeniu uległa w 100 % balustrada punktu widokowego, na dług. 9,5 m oraz dwie ławki i jeden słup oświetleniowy (z uszkodzeniem linii energetycznej na ciągu). Zniszczeniu uległa również balustrada kładki dla niepełnosprawnych, łukowej na odcinku 2m po obu stronach.
Złożono do Ubezpieczyciela dokumentację obrazującą zakres zniszczenia oraz szacowaną wartość roszczenia z tytułu powstałej szkody tj. 164.958,56 zł netto.
Ubezpieczyciel przeprowadził czynności weryfikacyjne złożonej dokumentacji i dokonał oględzin. Ośrodek otrzymał w dniu 6.03.2014 r. decyzję zatwierdzającą roszczenie wraz ze środkami finansowymi w kwocie 108.182,42 zł netto.
W związku z nieuwzględnieniem przez Ubezpieczyciela niektórych pozycji kosztorysowych Ośrodek złożył odwołanie.
Ze względu na zbliżający się sezon, nie czekając na rozstrzygnięcie odwołania Ośrodek dysponując środkami przekazanymi przez Ubezpieczyciela w dn. 31.03.2014 r. ogłosił do wiadomości publicznej warunki przetargu. Rozstrzygnięcie winno nastąpić do 20.04.2014 r. Wyłoniony Wykonawca powinien zrealizować naprawę ciągu pieszego w ciągu 30 dni.
Jednocześnie w dniu 2.04.2014 – dyrekcja ośrodka wystosowała wniosek o zgodę na roboty naprawcze do Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz Urzędu Morskiego.
Miejmy nadzieje, że nie wyjdą żadne dodatkowe „nieprzewidziane” okoliczności i przed sezonem kładka zostanie naprawiona