A wystarczy zadzwonić!

 

Mieszkańcy bloku mieszkalnego , kamienicy, domku jednorodzinnego i każdej innej zamieszkanej nieruchomości mają prawo bezpłatnie otrzymać kontener lub worek do wywozu odpadów budowlanych (drzwi, wanna, kafelki itp.). Należy to zgłosić osobiście lub telefonicznie w Wydziale Ochrony Środowiska i Leśnictwa Urzędu Miasta Świnoujście (tel. 91 327 06 27 lub 91 327 86 79 od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30) lub bezpośrednio do firmy „Remondis” (tel. 91 321 48 70 od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 15.00). Po telefonicznym uzgodnieniu pracownik „Remondis” dostarczy kontener lub worek we wskazane miejsce. Worek można także odebrać osobiście w siedzibie firmy.

Uwaga! Dotyczy to także mieszkańców spółdzielni mieszkaniowych!

– W niektórych mediach ukazują się nieścisłe informacje dotyczące wywozu odpadów, często wprowadzające w błąd mieszkańców miasta . Dlatego też po raz kolejny informujemy, że odpady tzw. wielkogabarytowe jak meble, sprzęt AGD itp. wywożone są raz na kwartał. Ale uwaga! W razie potrzeby, czyli nagromadzenia „gabarytów” właściciel lub zarządca nieruchomości ma prawo do żądania dodatkowego ich wywozu. – informuje Robert Karelus rzecznik prezydenta miasta – Wielu właścicieli i zarządców już korzysta z tego prawa. Tym samym unikają zalegania „gabarytów” na swoich nieruchomościach. Niestety, nie wszyscy. Dotyczy to przede wszystkim spółdzielni mieszkaniowych.

– Ostatnio w programie telewizji kablowej spółdzielni mieszkaniowej „Słowianin” całą winą za zalegające przy niektórych kontenerach odpady zarządca spółdzielni obarczył urząd miasta. To nie prawda – mówi Robert Karelus – Odpady leżące po kilka, a nawet dłużej dni, to efekt braku reakcji ze strony spółdzielni, która nie powiadomiła ani urzędu miasta, ani Remondisu o potrzebie ich usunięcia. Jednym z przykładów bezczynności spółdzielni jest sytuacja przy ulicy Matejki, którą przedstawiono w programie. Jedna z mieszkanek zwróciła się z tą sprawą bezpośrednio do wydziału ochrony środowiska w urzędzie miasta i natychmiast śmieci zostały zabrane. Dlaczego nie zrobił tego zarządca?

– Jesteśmy elastyczni także, jeśli chodzi o częstotliwości odpadów zmieszanych czy selektywnych – dodaje Beata Tułodziecka- Terenda, naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa w Urzędzie Miasta. – Dlatego jeśli jest potrzeba ich dodatkowe odbioru, to wystarczy to zgłosić do Remondisu.

Mieszkańcy, którzy mają jakiekolwiek pytania dotyczące systemu odbioru odpadów komunalnych, mogą zadzwonić do Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa Urzędu Miasta tel. 91 327 06 27 (od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30), elektronicznie na adres: wos@um.swinoujscie.pl lub przyjść osobiście (budynek przy ulicy Wyspiańskiego 35 c).

Tekst BIK UM Świnoujście

----------

eswinoujscie w Google News - obserwuj nas - Świnoujście w sieci
----------

Powiązane posty

Kolejna podwyżka w Świnoujściu – tym razem za wywóz śmieci. „Niech się ludzie cieszą, że nie o 30%”

Świnoujście: Podwyżki opłat za odbiór śmieci – Czy mieszkańcy są zdziwieni?

Wydmy w Świnoujściu. Melina i śmietnik