Uwaga! Usuwamy azbest.

Do końca miesiąca można składać wnioski o przyznanie usługi w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie Gminy Świnoujście.

– Po raz kolejny przystąpiliśmy do przygotowywania wniosku o dotację ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie, na realizację w 2014 r. zadania związanego z usuwaniem wyrobów zawierających azbest – mówi Robert Karelus rzecznik prezydenta miasta – Podczas pierwszej tego typu akcji udało się usunąć ponad 25 ton tego szkodliwego materiału.

Średnia ilość wyrobów azbestowych w przeliczeniu na 1 mieszkańca Świnoujścia jest wielokrotnie niższa, niż średnia krajowa. Co nie oznacza, że nie ma go wcale.

Najwięcej na obiektach gospodarczych, na terenie ogródków działkowych, ale zdarza się również na budynkach mieszkalnych. Z przeprowadzonej szczegółowej inwentaryzacji wynika, że w całym Świnoujściu znajdują się w tej chwili około 590 ton tej trującej substancji, to prawie 40 tyś. metrów kwadratowych. W przeliczeniu na jednego mieszkańca wypada około 1 metra kwadratowego. Dla porównania średnia krajowa wynosi ponad 33,3 metrów na jedną osobę, a w skali naszego województwa 27,10 metrów kwadratowych.

Azbest ma zniknąć z naszego kraju do 2032 roku. Jego likwidacja odbywa się na podstawie m.in. Rezolucji Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 19 czerwca 1997 r. w sprawie programu wycofania azbestu z gospodarki oraz „Rządowego Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terytorium Polski w latach 2002 – 2032” przyjęty przez Radę Ministrów RP w dniu 14 maja 2002 r.

Dotacją na usunięcie azbestu mogą zostać objęte zadania z zakresu: demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z nieruchomości których właścicielami są: jednostki samorządu terytorialnego, osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, kościoły i związki wyznaniowe, a także wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe z terenów Świnoujścia.

Po otrzymaniu dotacji Miasto wyłoni wykonawcę, który będzie dokonywał demontażu i usuwania wyrobów zawierających azbest ze zgłoszonych nieruchomości.

Realizacja zadania w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest planowana jest w III i IV kwartale 2014 r.

– Zainteresowane osoby, które usunąć ze swoich nieruchomości wyroby zawierające azbest, mogą w terminie do dnia 30 kwietnia 2014 r. składać wnioski o przyznanie bezpłatnej usługi w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest, wraz z wymaganymi załącznikami, w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Świnoujście przy ul. Wojska Polskiego 1/5.- informuje rzecznik

Druk wniosku oraz załączniki można pobrać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Świnoujście przy ul. Wojska Polskiego 1/5, w siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa, przy ul. Wyspiańskiego 35 C Wejście 1 oraz ze strony internetowej www.swinoujscie.pl.

W 2014 r. wnioski o dotację na usuwanie wyrobów zawierających azbest mogą składać, do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie, również przedsiębiorcy (druki wniosków można pobrać ze strony internetowej www.wfos.szczecin.pl zakładka Azbest).

fot.internet

----------

eswinoujscie w Google News - obserwuj nas - Świnoujście w sieci
----------

Powiązane posty

Świnoujście – Masz azbest? Zobacz, jak można usunąć go za darrmo.

Usuwajmy azbest z naszych nieruchomości

Nabór wniosków o przyznanie usługi w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest z nieruchomości