Świnoujska plaża w Jeleniej Górze

Niemal plażowa pogoda sprzyjała tegorocznej promocji Świnoujścia podczas XVI Międzynarodowych Targów Tourtec w Jeleniej Górze. Mini plaża jaka została zaaranżowana na jeleniogórskim rynku, a zwłaszcza miniatura kosza plażowego i świnoujski Wiatrak, przyciągały na stoisko miasta tłumy.

Rodzice uwieczniali na zdjęciach swoje pociechy pozujące w koszu plażowy z napisem Świnoujście – Kraina 44 wysp, bądź bawiące się piasku przywiezionym ze świnoujskiej plaży. Atrakcją świnoujskiego stoiska było także losowanie nagród, które polegało na szukaniu w worku z piaskiem muszelek z nazwami fantów. Pośród nich znalazły się także pobyty weekendowe w Świnoujściu oraz wycieczka do Kopenhagi, które ufundowali: Apartamenty Świnoujście, Pensjonat Jowisz oraz Biuro Turystyczne Wybrzeże. Całości morskiego charakteru stoiska dopełniali uczniowe Zespołu Szkół Morskich: Monika Kupis, Michał Czorniej i Patryk Ekiert, którzy pomagali przy promocji miasta. Wiele osób robiło sobie zdjęcia z przyszłymi marynarzami. Głównym powodem ich obecności w Jeleniej Górze była prezentacja uczniom miejscowych gimnazjów oferty Zespołu Szkół Morskich.

Stoisko Świnoujścia w dniach od 9 do 10 maja było najliczniej odwiedzanym miejscem w Jeleniej Górze oraz najchętniej filmowanym i fotografowanym przez lokalne media. W informacjach na temat targów emitowanych na antenie Muzycznego radia, TVP Jelenia Góra, TV Dami oraz na portalach internetowych podkreślano nawiązaną współpracę pomiędzy miastami i system rabatowy Gościnne Miasta. Zaowocowało to zwiększonym zainteresowaniem mieszkańców Jeleniej Góry możliwością tańszego wypoczynku w Świnoujściu z kartą rabatową. Co druga osoba, odwiedzająca stoisko pytała o możliwość otrzymania karty.

– Najładniej zaaranżowane stoisko na targach, najciekawsza promocja i największa ilość odwiedzających tak można w kilku słowach podsumować działania Świnoujścia w Jeleniej Górze. – mówi Ewelina Ostrowska, przedstawiciel organizatora targów, Wydziału Promocji, Turystyki i Sportu Powiatu Jeleniogórskiego.

Jacek Sałaputa, popularny w Jeleniej Górze i okolicach dziennikarz radiowy, w barwny sposób przekonywał do odwiedzenia Świnoujścia oraz prowadził losowanie. Woreczki z piaskiem, muszelkami i ulotką na temat Świnoujścia rozchodziły się błyskawicznie. Zostały one wykonane przez podopiecznych Warsztatów Terapii Zajęciowej w Świnoujściu. Stoisko odwiedziły osoby zainteresowanie ofertą Świnoujścia, turystyczną, zabiegową, kulturalną, oraz bazą noclegową. Byli to nie tylko mieszkańcy Jeleniej Góry lecz także okolic oraz przebywający w tym czasie w mieście turyści.

– Mieszkańcy Dolnego Śląska to grupa docelowa, do której chcemy dotrzeć z ofertą turystyczną – mówi Katarzyna Rówińska, Naczelnik Wydziału Promocji, Turystyki, Kultury i Sportu Urzędu Miasta Świnoujście. – Obserwujemy wzrastające z roku na rok zainteresowanie mieszkańców tego regionu Polski wypoczynkiem w naszym mieście. Na atrakcyjnie przygotowaną ofertę miasta złożyło się wspólne zaangażowanie przedsiębiorców branży turystycznej, podopiecznych Warsztatów Terapii Zajęciowej i Zespołu Szkół Morskich.

WPT/ zdjęcia Monika Kupis

----------

eswinoujscie w Google News - obserwuj nas - Świnoujście w sieci
----------

Powiązane posty

Świnoujście. Listopadowy wieczorny spacer po plaży i promenadzie

Spacer po plaży w Świnoujściu – jesienna atrakcja dla turystów

Świnoujście. Marynarska Pamięć – Hołd dla Zmarłych Marynarzy