Nawet 4,5 tys. połączeń w ciągu doby odbierają w lipcu operatorzy numeru alarmowego 112. Przed sezonem wakacyjnym dzwoniących było średnio o 1,5 tys. mniej. Warto podkreślić, że o kilka procent wzrosła ilość połączeń zasadnych, czyli takich, które rzeczywiście wymagają interwencji odpowiednich służb.
Przyjazd turystów, to nie tylko większa liczba zgłoszeń na 112. Zmienił się także ich charakter. – W pasie nadmorskim bardzo dużo osób poszukuje zagubionych dzieci – mówi Piotr Reca, zastępca kierownika Centrum Powiadamiania Ratunkowego. – Częściej zgłaszane są zakłócenia ciszy nocnej i bójki. Więcej jest również próśb o interwencje w sprawie rannych lub martwych zwierząt przy drogach.
Najwięcej dzwoniących pod numer 112 potrzebuje interwencji policji. W drugiej kolejności operatorzy przekierowują połączenia do pogotowia ratunkowego, a najmniej zgłoszeń wymaga działań straży pożarnej.
Numer alarmowy 112 obsługiwany jest w Centrum Powiadamiania Ratunkowego, które znajduje się w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie. Na stanowiskach w jednym czasie telefony odbiera 7 operatorów. W trakcie rocznego działania CPR (uruchomiono je 4 lipca 2013 r.), operatorzy 112 odebrali już w sumie prawie 900 tys. zgłoszeń.
88
previous post