Zainaugurowana została kampania promująca Pomorze Zachodnie. Obejmie cały kraj, a wśród środków przekazu znajdą się m.in. telewizja, prasa, internet i przestrzeń miejska. Spotkanie inauguracyjne odbyło się w piątek 17 października 2014 roku w Szczecinie.
Spotkanie rozpoczął marszałek Olgierd Geblewicz – W ostatnich kilku latach przebudowaliśmy Pomorze Zachodnie. Mam tu na myśli nie tylko wysiłki Samorządu Województwa, ale generalnie inwestycje w ramach sektora publicznego i prywatnego. Jeśli dodamy do siebie kwoty zainwestowane przez samorządy wszystkich szczebli, przedsiębiorców, a także te płynące do nas z poziomu rządu, to otrzymamy miliardy złotych, które zmieniły nasz region. Dzięki temu dziś mamy najlepszą ofertę turystyczną w kraju i jedną z lepszych w Europie – mówił marszałek. – Pas nadmorski, uzdrowiska, czterogwiazdkowe hotele, pola golfowe, pojezierze – a wszystko to w zasięgu ręki dzięki nowym drogom. Jesteśmy też coraz bardziej atrakcyjni dla inwestorów, którzy już korzystają z 400 ha terenów w parkach przemysłowych. Wolnych mamy jeszcze 1600 ha, które chcemy wypromować – podkreślał Olgierd Geblewicz. – W tej kampanii postawiliśmy na wiarygodność. O swoich doświadczeniach mówią osoby, które już tu zainwestowały. Chcemy wypromować markę na arenie ogólnopolskiej. Do lipca przyszłego roku nasz region będzie stale obecny w mediach. Pokazujemy to, w co wierzymy: że jest to region z przyszłością.
Kampania potrwa od października tego roku do czerwca roku 2015. Promowane będą dwa komponenty: gospodarka i turystyka. Działania promujące turystykę będą obejmowały Wellness&SPA, turystykę aktywną oraz rodzinną. Komponent gospodarki będzie miał dwie odsłony telewizyjne, turystyczny trzy, podczas których odbiorcy każdorazowo będą mieli okazję zobaczyć nowe spoty promocyjne. Zostaną one wyemitowane także w kinach. Działania ambientowe, będące częścią kampanii obejmą wielkoformatową promocję gospodarki, turystyki rodzinnej oraz turystyki aktywnej, której nowoczesna forma zaskoczy mieszkańców trzech z największych miast w Polsce. W Krakowie, Warszawie i Poznaniu pojawią się murale autorstwa Piotra Pauka, o tematyce związanej z Pomorzem Zachodnim.
– Chcemy, aby potencjalni turyści wiedzieli, że na Pomorzu Zachodnim można odpocząć o każdej porze roku – mówiła podczas konferencji kierownik Biura Turystyki UMWZ Magdalena Bulikowska i dodała – prezentujemy zarówno wypoczynek bierny, do którego wystarczy piasek i morze, jak i całą gamę możliwości wypoczynku aktywnego. Dyrektor Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów Jacek Wójcikowski przedstawił szczegóły promocyjnego komponentu dla inwestorów – Pokażemy nasz region jako świetnie zorganizowane miejsce, w którym inwestorów wspiera się od początku do końca.
Kampania medialna kosztować będzie prawie 8 mln zł. Całość jej kosztów sfinansowana zostanie ze środków RPO Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013. Wykonawcą jest firma Arena Media Communications Sp. z o. o z Warszawy.
Podczas całej kampanii odbiorcy zaciekawieni naszym regionem będą mogli zaczerpnąć więcej informacji za pośrednictwem strony internetowej www.dobrenaprzyszlosc.pl.
51
previous post