w wyniku decyzji członków Międzynarodowej Organizacji Morskiej od 1 stycznia 2015 r. statki pływające w regionie Morza Bałtyckiego będą mogły wykorzystywać paliwo o zawartości siarki na poziomie do 0,1%. Portal www.lng.edu.pl podkreśla, że dla terminalu do odbioru skroplonego gazu ziemnego (LNG) w Świnoujściu jest to szansa na zostanie liderem regionalnym w zakresie dostarczania paliw alternatywnych. Zmiany te zaowocują także koniecznością rozwoju statków konsumujących paliwa o niskiej zawartości siarki, w szczególności jednostek napędzanych LNG.
Negocjacje dotyczące zawartości siarki w paliwach żeglugowych w tzw. obszarach kontroli emisji tlenków siarki (SECA – Sulphur Emission Control Area), prowadzone były w oparciu o międzynarodową konwencję o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (MARPOL). Obowiązujący na obszarze Morza Bałtyckiego SECA został ustanowiony na podstawie załączników piątego i szóstego sukcesywnie rozszerzanej konwencji przyjętej w 1973 r. przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO). Postanowienie podjęte przez tę wyspecjalizowaną agencję Organizacji Narodów Zjednoczonych oznacza, że wraz z początkiem 2015 r. obecny limit zawartości siarki w paliwie wykorzystywanym przez jednostki poruszające się po Bałtyku zostanie obniżony z obecnego 1% do 0,1%.