Strona główna » Policja Świnoujście: Stop wariatom drogowym

Policja Świnoujście: Stop wariatom drogowym

by Daniel SZYSZ

„Tatusiu, kocham Cię, nie tak szybko”, „Mamo, czekamy w domu”, „Sama kredytu nie spłacę. Kocham, jedź ostrożnie!” – serduszka z takimi hasłami rozdają podczas kontroli drogowych świnoujscy policjanci, którzy także przyłączyli się do trzeciej odsłony Ogólnopolskiej Kampanii „ Stop Wariatom Drogowym”. Tym razem kampania skierowana jest do osób wpływających bezpośrednio na zachowanie kierowców, a więc do ich rodzin i przyjaciół. Kampanię organizują wspólnie Policja i Fundacja PZU. Cel nieustannie ten sam – poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Znakiem rozpoznawczym kampanii jest małe niebieskie serce. Można je powiesić np. przy lusterku w samochodzie, przy kluczach do auta czy też w miejscu, gdzie zawieszamy zapach. Ma ono przypominać kierowcy, że jest kochany a w domu czekają na niego bliscy i dlatego powinien jechać ostrożnie. Przygotowano różne wersje serduszka, np. „Tato, czekamy w domu. Kocham, jedź ostrożnie”, „Sama kredy tu nie spłacę! Kocham, jedź ostrożnie!”, ale ponieważ jest to kampania kreatywna, są także serduszka do wypełnienia przez siebie wymyślonym napisem.

stop_wariatom_drogowym_swi

Rozdawanie przez policjantów serduszek to część ogólnopolskiej kampanii społecznej „Stop wariatom drogowym”. W jej ramach przy drogach w całej Polsce stanęły też billboardy, a w telewizji są emitowane spoty zachęcające do bezpiecznej jazdy.

Poprzednie dwie kampanie Stop Wariatom Drogowym zostały przeprowadzone w latach 2005 i 2006. Z przygotowanego przez instytuty Pentor i SMG/KRC Millward Brown podsumowania pierwszej edycji wynikało, że z kampanią zetknęło się 64 proc. ogółu społeczeństwa i 73 proc. kierowców. Choć nie przekonała ona wszystkich do bezpiecznej jazdy, po jej zakończeniu dało się zauważyć spadek liczby wypadków i rannych.

Celem pierwszych dwóch edycji kampanii było przede wszystkim pokazanie kierowcom zachowań na drodze, które są nieodpowiedzialne i niebezpieczne. Kampania okazała się niezwykle skuteczna. Choć użycie w niej określenia „wariat drogowy” wzbudzało kontrowersje i dyskusje, ponad 88 proc. badanych stwierdziło, że jest ono właściwe dla kierowcy jadącego niebezpiecznie – mówi Piotr Glen, dyrektor ds. zaangażowań społecznych Fundacji PZU.

Obecna kampania ma promować pozytywne emocje, a nie agresję. Postawiono w niej na miłość. Pasażerowie mają wywierać wpływ na naganne zachowania kierowców. Właśnie im udostępnione zostaną realne narzędzia wpływu – Niebieskie Serce wręczone kierowcy przez bliską mu osobę, która go kocha, może być tym jedynym impulsem, który sprawi, że kierowca opamięta się na drodze.

Kampania „Stop Wariatom Drogowym” z pewnością skutecznie wzmocni proces budowania współodpowiedzialności obywateli za bezpieczeństwo przestrzeni publicznej, w tym w ruchu drogowym, co jest również od kilku lat priorytetem pracy polskiej Policji. Dzięki takim kampaniom, ale także pracy wielu służb, w tym również Policji, stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym z roku na rok poprawia się.

Kampania potrwa do końca roku.

Szczegóły kampanii i pliki do pobrania znajdują się na stronie www.policja.pl

Oficer prasowy KMP w Świnoujściu

st. asp. Beata Olszewska



eswinoujscie w Google News - obserwuj nas - Świnoujście w sieci
Świnoujście Agatowska