14 kwietnia możemy spodziewać się w Świnoujściu – “groźnego” masowca
Zobacz jego aktualną pozycję – https://www.marinetraffic.com/
Jak podaje portalmorski.pl :
Wizyta Nordic Olimpic w Świnoujściu zwraca uwagę nie tylko przez fakt, że jest to dziewicza podróż statku – z jego pierwszym ładunkiem. Niezależnie od tego, trudno bowiem nie zauważyć samego statku, budzącego respekt swoim groźnym wyglądem. Na dziobie statku wymalowano lekko rozwartą paszczę straszącą rekinimi zębami. ;-)
Nordic Olympic – charakterystyka podstawowa
nr IMO 9727118
stocznia Oshima Shipbuilding Co., Ltd., Japonia
położenie stępki 30.10.2014
wodowanie 09.01.2015
przekazanie do eksploatacji 06.02.2015
armator (właściciel) Bulk Nordic Olympic Ltd., Dania
zarząd techniczny Unicom Management Services (Cyprus) Ltd., Cypr
długość całkowita 225,00 m
długość między pionami 220,00 m
szerokość całkowita 32,326 m
szerokość konstrukcyjna 32,26 m
wysokość boczna 19,79 m
zanurzenie 14,43 m
nośność 76 180 t
tonaż pojemnościowy brutto (GT) 41 071
tonaż pojemnościowy netto (NT) 25 617
pojemność zbiorników balastowych 34 023 m³
śruba napędowa o skoku stałym, Nakashima
silnik napędu głównego MAN B&W 6S60ME-C8.2, Kawasaki Heavy Industry Ltd. Kobe Works
zespoły prądotwórcze 3 × 6DE-18, Daihatsu Diesel Mfg. Co. Ltd Moriyama Division
awaryjny zespół prądotwórczy TCD914L06M, Mitsui Zosen Machinery & Service, Inc.
maszyna sterowa DFT-125
notacja klasy DNV 1A1 ICE-1A Bulk Carrier ESP CSR BC-A DG-B E0 CLEAN Recyclable BWM-T GRAB [20 t] COAT-PSPC (B) BIS HOLDS (2,4,6) MAY BE EMPTY TMON