Podstawowa Opieka Zdrowotna
NZOZ NOVA MED – Świnoujście ul. Dąbrowskiego 4 tel. 91 321 42 46
NZOZ Poradnia Rodzinna – lek. Małgorzata Walerian i Partnerzy tel. 91 321 33 03
NZOZ Przychodnia Lekarska – Tadeusz Czajka ul. Grunwaldzka 21 tel. 91 321 94 44
WSPL SPZOZ w Świnoujściu – ul. Kapitańska 8a tel. 888 68 01
NZOZ MEDICA MED. ul. Sosnowa 2 tel. 91 322 17 95
CONEXUS NSZOZ S. C. ul. Konstytucji 3 Maja 10 tel. 91 321 91 36
W stanach nagłych pacjenci mogą zgłaszać się do gabinetu POZ Szpitala Miejskiego w Świnoujściu ul. Mieszka I 7; w dni robocze od godz. 18 do godz. 8 rano, w niedziele i święta całą dobę.
Centralna recepcja: tel. 91 32 67 424 lub 91 32 67 322 czynna codziennie od godz. 7 do 22.
Stany nagłe to na przykład:
wysoka, utrzymująca się gorączka
uporczywy nieżyt żołądkowo – jelitowy
objawy duszności
nie dające się natychmiast sklasyfikować urazy
nasilające się, mogące zagrażać życiu i zdrowiu objawy
zaostrzenie dolegliwości choroby przewlekłej np. napad astmy oskrzelowej z umiarkowaną dusznością, podwyższony poziom glikemii z objawami hipoglikemii lub hiperglikemii
nasilone zaburzenia psychiczne
W innych przypadkach, za nieuzasadnione wizyty lekarskie, szpital może pobierać opłaty.
Szpital Miejski im. Jana Gaduły w Świnoujściu Sp. z o.o. przy ul. Mieszka I świadczy usługi całoroczne w trybie stacjonarnym – całodobowo w trybie ambulatoryjnej opieki specjalistycznej. Jednocześnie zabezpiecza nocną i świąteczną pomoc medyczną w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej, po godzinach normatywnej pracy placówek POZ. Dyżury w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej odbywają się od godziny 18.00 do godz. 8.00 dnia następnego, a w dni ustawowo wolne od pracy całodobowo.
Podczas w/w dyżurów pacjent może skorzystać z opieki lekarskiej i pielęgniarskiej w przypadku nagłego zachorowania bez skierowania. Dyżurujący lekarz udziela porad w warunkach ambulatoryjnych , telefonicznie a w przypadkach medycznie uzasadnionych – w domu pacjenta.
Jeśli zajdzie potrzeba, lekarz dyżurny może skierować pacjenta do szpitala lub wezwać karetkę pogotowia ratunkowego. W przypadkach nagłych, wymagających zaopatrzenia specjalistycznego, pacjenci mogą również zgłaszać się do Izby Przyjęć czynnej całodobowo.
W celu zminimalizowania niedogodności mieszkańców Świnoujścia, spowodowanych masowym napływem turystów, szpital planuje uruchomienie na czas sezonu letniego tzw. gabinetu szczytowego, którego zadaniem będzie zwiększenie przepustowości w obsłudze pacjentów w godzinach szczytu, tj. w godzinach popołudniowych.
Dodatkowo w szpitalu na parterze, przy wejściu głównym została zorganizowana Centralna Recepcja, czynna w godzinach od 7.00 do 22.00. Recepcja załatwia wszelkie sprawy pacjentów oraz organizuje przyjęcia do POZ, poradni specjalistycznych oraz Izby Przyjęć.
Z powodu niewystarczających ilości karetek pogotowia ratunkowego, obsługujących miasto Świnoujście, w celu zwiększenia bezpieczeństwa pacjentów, szpital przygotowuje propozycje nadzwyczajnych procedur postępowania w okresie sezonu letniego, dotyczących współdziałania na linii szpital – Pogotowie Ratunkowe.