Minął rok jak Prezydent Janusz Żmurkiewicz na Sesji Rady miast poinformował radnych i mieszkańców o tym że podjął decyzję o zamknięciu dla samochodów ciężarowych powyżej 10 ton części dzielnicy Warszów.
Zapytaliśmy co dalej z tą “decyzją” – czas mija a tiry nadaj rozjeżdżają ulice na Warszowie
Oto odpowiedź jaką uzyskaliśmy od rzecznika prasowego Roberta Karelusa
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, zna naszą alternatywę wyłączenia z ruchu ulic na Warszowie.
W związku z tym przeznaczył na budowę parkingów, w obu miastach, 63 miliony złotych
W sumie w Szczecinie i Świnoujściu, na ten cel, zostało przeznaczonych ponad 9 hektarów gruntu, w Świnoujściu, przy ul. Artyleryjskiej; około 2,5 ha powierzchni.
Jeżeli chodzi o samochody, które jadą w kierunku portu, przede wszystkim do terminalu BUNGE, to zgodnie z obietnicą, dyrekcja PHŚ wprowadziła system, który – jeżeli jest ich większa ilość – są kierowane wyremontowanym wiaduktem w połowie Barlickiego, a dalej Nowoartyleryjską.
Wydział Inżyniera Miasta również otrzymał sygnał o tym, że nie jest to przez wszystkich przewoźników respektowane. Będzie to weryfikowane.
Problem ten pokazuje również jak ważną jest inwestycja modernizacji drogi krajowej S 3, wraz z budową systemu parkingów na odcinku Szczecin – Świnoujście.
Stąd między innymi apel Rady Miasta i prezydenta Świnoujścia do premier Ewy Kopacz.