Ogłoszono przetarg na wykonanie Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego (STEŚ) wraz z materiałami do wydania decyzji środowiskowej dla drogi S3 na odcinku Świnoujście – Troszyn o długości ok. 34,5 km. Tym samym ruszą prace przygotowawcze dla ostatniego odcinka drogi S3, który nie ma wydanej decyzji środowiskowej (czyli określonego wariantu realizacyjnego). W poniedziałek (12.10.2015) zostały ogłoszone przetargi na realizację pozostałych odcinków S3 w naszym regionie – od obwodnicy Troszyna, Parłówka i Ostromic do Szczecina. Budowa odcinka S3 Świnoujście – Troszyn planowana jest w latach 2018-2022.
W dokumentacji, na którą został dziś ogłoszony przetarg zostaną dokładnie przeanalizowane możliwe warianty przebiegu drogi, określone jej parametry techniczne i zbadany wpływ drogi na środowisko naturalne. Na podstawie analizy wielokryterialnej zostanie wskazany preferowany przez inwestora – najkorzystniejszy wariant realizacji tej drogi. Ostatecznego wyboru wariantu dokona w decyzji środowiskowej Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Cała dokumentacja studialna wraz z raportem oddziaływania na środowisko ma być gotowa w ciągu 12 miesięcy od daty zawarcia umowy,
Droga ekspresowa S3 rozpocznie się od terminalu promów morskich w Świnoujściu (rejon obecnego skrzyżowania ulic fińskiej i duńskiej). Odcinek kończył się będzie na istniejącej obwodnicy Troszyna, Parłówka i Ostromic. Droga będzie przebiegała przez Woliński Park Narodowy, który zajmuje całą szerokość wyspy Wolin. Ze względu na specyfikę tego obszaru większość wariantów nie będzie znacząco odbiegała od obecnego przebiegu DK nr 3.