Podpisz petycję – Bezpośredni pociąg Warszawa – Świnoujście (całoroczny)
Wejdź na stronę – http://www.petycje.pl/ i podpisz petycję:
My, mieszkańcy Świnoujścia i Międzyzdrojów zwracamy się z prośbą przekwalifikowania pociągu (EIC) Express InterCity „Mewa” w relacji Warszawa-Świnoujście, Świnoujście-Warszawa, na pociąg całoroczny bądź wprowadzenie innego całorocznego dziennego połączenia Warszawy ze Świnoujściem inną kategorią pociągu np. TLK lub IC. Nasze działanie podyktowane jest tym, iż od lat Świnoujście nie posiada całorocznego dziennego połączenia ze stolicą, jest jedynie jeden pociąg nocny, który to nie zapewnia optymalnego połączenia, w dodatku połączenie wraz z bardzo długimi postojami na stacjach pośrednich, a co za tym idzie bardzo długim czasem przejazdu nie jest połączeniem atrakcyjnym, zdecydowana większość pasażerów preferuje połączenia w porze dziennej.
Dla mieszkańców miejscowości położonych wzdłuż linii kolejowej 401 niezrozumiałym jest fakt zupełnego pomijania przez PKP InterCity całorocznych połączeń w tym kierunku. W naszej ocenie niedopuszczalnym jest fakt, że mieszkańcy Świnoujścia, Międzyzdrojów czy Goleniowa, od wielu lat chcący się udać do Warszawy, czy w innym kierunku w porze dziennej nie mają do dyspozycji bezpośredniego połączenia i muszą korzystać z
uciążliwych przesiadek, a co za tym idzie zakupowania biletów kolejowych na różne spółki, co nie jest również atrakcyjne cenowo. Nie było i nie będzie naszej zgody na odcinanie pasażerów Świnoujścia, Międzyzdrojów od całorocznych połączeń dalekobieżnych, dlatego apelujemy o pozytywne rozpatrzenie sprawy.
Wprowadzenie bezpośredniego pociągu (lub przynajmniej grupy wagonów) Warszawa – Świnoujście, w porze dziennej znacznie polepszy i tak już trudny dostęp do Świnoujścia i Międzyzdrojów z wielu zakątków Polski (dzięki np. przesiadce w Warszawie), oraz da możliwość mieszkańców północnej części Pomorza Zachodniego dogodny dojazd do centralnej i wschodniej Polski, bez uciążliwych przesiadek, czy bez korzystania z nocnej podróży, a co za tym idzie poprawi się znacznie komfort podróżny.
Przypomnę, że linia kolejowa 401 w znacznej części została wyremontowana, a co za tym idzie nastąpił wzrost prędkości szlakowej, co również przemawia za wprowadzeniem takowego połączenia.
Do plusów uruchomienia dziennego połączenia Warszawa – Świnoujście należą:
a) połączenie atrakcyjnych miejscowości turystycznych leżących wzdłuż linii, łącząc je ze stolicą kraju;
b) umożliwienie bezpośredniego dojazdu mieszkańcom Świnoujścia, Międzyzdrojów, Goleniowa dojazdu do Warszawy w porze dziennej, a tym samym dogodny bezpośredni dojazd nad Morze oraz do Terminalu Promowego w Świnoujściu, odprawiającego
promy w kierunku Skandynawii;
c) Świnoujście, jest jednym z najważniejszych miast turystycznych Polski (odwiedzanym łącznie poprzez ok. 2.5 mln turystów rocznie), z największym Terminalem Promowym w Polsce, a co za tym przemawia, że takowe połączenie jest wręcz niezbędne;
d) połączenie zapewniłoby rozwój turystyczny regionu;
e) Świnoujście to miasto o strategicznym znaczeniu dla Polski, z terminalem LNG, dużym Portem Marynarki Wojennej, dużym Portem Morskim i Handlowym itp.
Relacja tego pociągu opłacalna będzie tylko wtedy, gdy pociągi będą kursować codziennie oraz w atrakcyjnych godzinach (np. poranny wyjazd ze Świnoujścia i popołudniowy z Warszawy; wówczas relacja obsługiwana byłaby na jednym obiegu pociągu, bez przymusu wystawiania dwóch składów na tę relację). Oczekujemy jak najszybszego rozwiązania tej sytuacji i wprowadzenia wspomnianych ww. zmian. Pociąg dzienny będzie doskonałym uzupełnieniem istniejącej już nocnej relacji pociągu TLK Centaurus Świnoujście – Warszawa/Kraków i jest to absolutne minimum na linii kolejowej 401.
Niżej podpisany/a:
Magdalena Szymkowiak
72-600 Świnoujście
magda1se@tlen.pl