To bardzo ważne dla osób samotnych, starszych czy niepełnosprawnych.
W razie zagrożenia życia, informacje zawarte w takiej karcie są bardzo pomocne służbom ratowniczym.
Oprócz podstawowych danych, jak imię i nazwisko, numer pesel, numer telefonu do bliskiej osoby, na kartę wpisuje się również informacje o chorobach, uczuleniach, przyjmowanych lekarstwach itp.
W sytuacji, gdy kontakt z osobą potrzebującą natychmiastowej pomocy jest utrudniony czy wręcz niemożliwy, te podstawowe informacje są bardzo ważne dla służb ratowniczych czy socjalnych – mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta miasta.
Karty wraz z oznakowaną torebką można otrzymać u swojego lekarza rodzinnego lub pielęgniarki środowiskowo – rodzinnej.
Torebkę z wypełnioną danymi kartą należy włożyć do szafki w kuchni, lodówki i tym podobnych miejsc. Dla jego oznaczenia dla służb ratowniczych, na drzwiczki należy nakleić specjalną naklejkę z napisem „Karta Życia”.
Miejsce powinno być dobrze widoczne. Tak, aby ratownicy od razu znaleźli kartę, a nie musieli tracić cenne minuty na jej szukanie pod całym domu – dodaje Robert Karelus.
Akcję prowadzi Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Świnoujście.
Info: BIK UM Świnoujście