Przedsiębiorcy już po raz 15. wybrali najbardziej profesjonalne i przyjazne urzędy skarbowe.
Oceniali jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji i kompetencje pracowników. W tegorocznej edycji wyróżniono 70 urzędów skarbowych, a wśród nich 6 urzędów skarbowych z naszego województwa.
Gala finałowa konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy” odbyła się 28 czerwca 2017 r. w siedzibie Business Centre Club. 70 urzędów, wyróżnionych przez przedstawicieli biznesu, może posługiwać się tym tytułem przez rok, do czasu rozstrzygnięcia kolejnej edycji konkursu.
Wśród nagrodzonych znalazło się 6 urzędów skarbowych z naszego województwa. W skali kraju zajęliśmy trzecie miejsce pod względem liczby przyjaznych urzędów. Najwięcej urzędów skarbowych nagrodzono w województwie mazowieckim.
Zachodniopomorskimi laureatami XV edycji konkursu na Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy 2017 r. zostały:
Pierwszy Urząd Skarbowy w Koszalinie
Drugi Urząd Skarbowy w Koszalinie
Urząd Skarbowy w Białogardzie
Urząd Skarbowy w Choszcznie
Pierwszy Urząd Skarbowy w Szczecinie
Urząd Skarbowy w Drawsku Pomorskim.
Przyjazna administracja kluczowym partnerem dla biznesu
Prezes Business Centre Club Marek Goliszewski, gratulując naczelnikom nagrodzonych urzędów, podkreślił, że działania administracji skarbowej i przedsiębiorców mają wspólny cel, którym jest stabilność budżetu państwa. Zwrócił uwagę na dwie rzeczy, które utrudniają realizację tego celu: szarą strefę oraz trudne i skomplikowane prawo. Dlatego tak ważna jest wzajemna współpraca między biznesem a administracją.
Dyrektor Departamentu Poboru Podatków w Ministerstwie Finansów Tomasz Strąk odczytał list szefa Krajowej Administracji Skarbowej Mariana Banasia, w którym minister pogratulował naczelnikom nagrodzonych urzędów skarbowych za ogromny wkład w budowanie profesjonalnej i przyjaznej administracji. Szef KAS zaakcentował, że sukcesywna modernizacja administracji skarbowej jest odpowiedzią na potrzeby podatników, a oceny wystawione przez przedsiębiorców są dla tej administracji impulsem do dalszych zmian. Tomasz Strąk zauważył, że w trudnym okresie wdrażania reformy KAS administracji skarbowej udało się połączyć poprawę ściągalności podatków z przyjaznym podejściem do podatników.
Kanclerz Loży Łódzkiej Krzysztof Borkowski zwrócił uwagę na wyraźną pozytywną zmianę nastawienia urzędów do przedsiębiorców. Jego zdaniem bardzo ważna jest otwarta postawa urzędników, nastawiona pomoc w rozwiązywaniu problemów przedsiębiorców. W imieniu nagrodzonych organizatorom konkursu podziękowała naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Radomiu Bożena Rusinowska.
Małgorzata Brzoza
Rzecznik prasowy
Izby Administracji Skarbowej
w Szczecinie