Świdny Las leży na najbardziej wysuniętym na południowy zachód skrawku wyspy Uznam.
Mimo że bezpośrednio sąsiaduje z osiedlami Świnoujścia, a przez sam jego środek co dzień przejeżdżają tysiące turystów (szosą wylotową do przeprawy promowej „Karsibór), można tu znaleźć miejsca równie dzikie jak najbardziej niedostępne knieje Wolińskiego Parku Narodowego.
Szlak rowerowy przecina cały Świdny Las, by dotrzeć na niezwykle malowniczo położony falochron Kanału Piastowskiego.
Niestety, ze względu na bardzo piaszczysty dojazd do falochronu, ostatnie kilometry trasy nadają się tylko dla najwytrwalszych rowerzystów.
START
Ul. Grunwaldzka, na wysokości skrzyżowania z ul. Nowokarsiborską (pierwszy odcinek wzdłuż ścieżki rowerowej na ul. Nowokarsiborskiej i ul. Karsiborskiej).
NA SZLAKU
Ulica Grunwaldzka [0 km] – dawna szosa do Berlina otwarta w 1860r., wzdłuż której przebiegała linia kolejowa Świnoujście – Berlin (budynek dawnego dworca można nadal oglądać pod numerem 54 ulicy, a nasyp z kilkoma wiaduktami po niemieckiej stronie);
Kanał Piastowski [6,3 km] – wybudowany w latach 1876 – 1888, w związku z rozbudową i rozwojem portu morskiego oraz w celu skrócenia żeglugi do Szczecina; w wyniku przekopania kanału odcięty został południowo-wschodni fragment wyspy Uznam, tworząc wyspę Karsibór; kanał ma 7,2 km długości i średnią głębokość toru wodnego 10,5 m;
„Karsiborskie Paprocie” [9,2 km] – rezerwat o powierzchni niemal 38 ha, z bujnymi, sięgającymi ponad 2 metrów paprociowymi zaroślami, składającymi się głównie z długosza królewskiego (Osmunda regalis), objętego ochroną – rezerwat to jedno z największych jego skupisk w naszym kraju;
Falochron zachodni bramy torowej Kanału Piastowskiego [13,7 km] – rozbudowany w ramach pogłębiania toru wodnego kanału i wydłużony do 644 metrów; znaki nawigacyjne umieszczone na główkach falochronu zachodniego i wschodniego naprowadzają statki wchodzące i wychodzące z Kanału Piastowskiego na tor wodny.