Jeszcze po południu na granicy widniał nowy znak B-5 “zakaz wjazdu samochodów ciężarowych” – pojawiły się informacje, że autobusy to nie samochody ciężarowe i dokonano zmiany oznakowania.
Wieczorem stoi już nowe oznakowanie Znak B-18 zakazuje kierującemu pojazdem o rzeczywistej masie przekraczającej wartość podaną na znaku, w tym wypadku 3,5 tony – wjazdu na drogę lub jezdnię od strony umieszczenia tego znaku. Stosuje się go przed miejscami, w których drogi nie posiadają wystarczającej nośności, by pojazdy o określonej wadze mogły się po nich poruszać. Często umieszcza się go w pobliżu dróg lub obiektów, które mogłyby ulec zniszczeniu przez dopuszczenie na nich ruchu pojazdów o określonej masie rzeczywistej (np. zabytkowe ulice lub zabytkowe budynki położone w bliskim sąsiedztwie drogi, na wjazdach do miast).
Jak widać – szachy komunikacyjne trwają.
Jednak takie rozwiązanie – uniemożliwia przekraczanie granicy w tym miejscu samochodom o masie całkowitej powyżej 3,5 tony – tak polskich jak i niemieckich
Dla cięższych pojazdów pozostaje przejazd przez granice w Świnoujście-Garz
Przypomnijmy że – W przesłanym piśmie GITD informuje, że w związku z tym, iż niemiecki przewoźnik UBB nie uzgodnił zasad korzystania z przystanków z ich właścicielem i zarządcą, GITD skieruje do Federalnego Urzędu Transportu Niemiec, pismo o cofnięciu wydanej wcześniej przez polski Inspektorat pozytywnej opinii wraz z wnioskiem o cofnięcie firmie zezwolenia na wykonywanie międzynarodowych regularnych przewozów w relacji Ahlbeck – Świnoujście.
UBB jeździ po Świnoujściu – jest stanowisko Prezydenta Żmurkiewicza
UBB jeździ po Świnoujściu – jest stanowisko Prezydenta Żmurkiewicza