Grupa Kapitałowa GAZ-SYSTEM dołączyła do platformy ALSI, publikując dane dotyczące eksploatacji terminalu LNG w Świnoujściu. Dzięki temu Spółka przyczynia się do budowy wiarygodności, transparentności działania oraz budowania trwałych i przejrzystych relacji z zainteresowanymi stronami.
ALSI jest platformą udostępniającą zagregowane dane operacyjne dotyczące eksploatacji terminali LNG w Unii Europejskiej. Platforma ALSI została utworzona przez operatorów terminali LNG, którzy współpracują ze sobą w stowarzyszeniu Gas Infrastructure Europe (GIE). Platforma ALSI jest dostępna pod linkiem: https://alsi.gie.eu/#/. Dane dotyczące terminali LNG publikowane są codziennie, a dane historyczne dotyczące terminalu w Świnoujściu sięgają 31 maja 2016 roku.
Terminal LNG w Świnoujściu to kluczowy element Bramy Północnej, która ma na celu wzrost bezpieczeństwa i dywersyfikacji dostaw gazu ziemnego oraz na utworzenie konkurencyjnych rynków gazu w regionie środkowoeuropejskim i bałtyckim.
GAZ-SYSTEM jest spółką strategiczną dla polskiej gospodarki. Odpowiadamy za przesył gazu ziemnego oraz zarządzamy najważniejszymi gazociągami w Polsce. GAZ-SYSTEM jest też właścicielem spółki Polskie LNG, która została powołana do budowy terminalu skroplonego gazu ziemnego LNG w Świnoujściu.
W ramach programu inwestycyjnego 2015-2025 GAZ-SYSTEM planuje wybudować ponad 2000 km nowych gazociągów w zachodniej, południowej i wschodniej części Polski. Dalsza rozbudowa krajowej sieci przesyłowej, w tym powstanie nowych gazociągów w ramach Korytarza Gazowego Północ-Południe, a także budowa połączeń międzysystemowych z Litwą, Słowacją i Czechami wzmocni bezpieczeństwo energetyczne Polski i będzie stanowić istotny wkład w rozwój europejskiego systemu przesyłowego.
W latach 2009-2015 GAZ-SYSTEM zrealizował plan inwestycyjny polegający na budowie ponad 1 200 km nowych gazociągów przesyłowych w północno-zachodniej i środkowej Polsce. Inwestycje zrealizowane przez spółkę oraz usługa fizycznego i wirtualnego rewersu na gazociągu jamalskim pozwoliły na znaczne zwiększenie technicznych możliwości importowych z kierunku innego niż wschodni.