Szczecin otrzymał ponad 170 mln zł dofinansowania na przebudowę torowisk tramwajowych.
W ramach projektu zrealizowane zostaną następujące inwestycje:
1. Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjna:
a) w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – al. Wyzwolenia – pl. Rodła do Ronda Giedroycia
b) w ciągu ul. Kołłątaja ul. Asnyka – pętla Niebuszewo
c) w ciągu pl. żołnierza Polskiego – pl. Hołdu Pruskiego – ul. Matejki – ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)
Realizacja 2019-2021.
2. Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany wraz z rozbudową pętli oraz niezbędną przebudową układu drogowego.
Realizacja 2020-2021.
3. Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Mickiewicza od mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego (z przejazdem).
Realizacja 2020.
4. Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjna na pl. Szarych Szeregów
Realizacja 2020.
5. Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjna w węźle Wyszyńskiego
Realizacja 2019-2020.
6. Przebudowa zajezdni tramwajowej Golęcin
Realizacja 2020-2020.
7. Przebudowa Podstacji prostownikowej Kolumba
Realizacja 2021-2023.
8. Budowa podstacji prostownikowej Chmielewskiego
Realizacja 2019-2020.
9. Przebudowa Podstacji prostownikowej Kaszubska
Realizacja 2018-2019.
10. Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjna w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie na wysokości ul.: Podwale – ul. Kolumba – Chmielewskiego – Smolańska – Budziszyńska – do rozjazdów przed pętlą Pomorzany oraz w ciągu ul. Nowa od wiaduktu kolejowego – pl. Ratuszowy – ul. Dworcowa na wysokości hotelu Novotel wraz z dodatkową relacją pod wiaduktem.
Realizacja 2020-2021.
Głównym celem projektu „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II” jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego na terenie Szczecina poprzez poprawę stanu technicznego tras tramwajowych. Dzięki realizacji inwestycji możliwe będzie skrócenie czasu podróży; zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów; dojdzie do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego; zmniejszy się również negatywne oddziaływanie transportu na środowisko (akustyczne i atmosferyczne).
Dofinansowanie zostało przyznane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Priorytet: VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach, Działanie: 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.
Koszt inwestycji to 334 464 842,48 zł brutto, wysokość dofinansowania 174 691 000,00 zł.
Centrum Informacji Miasta
UM Szczecin