Unikatowe w skali kraju mury obronne w Trzcińsku-Zdrój, Mamutowiec Olbrzymi – pomnik przyrody w Brwicach, miejsca biwakowe w Przyjezierzu i jezioro w Jeleninie – to tylko niektóre z atrakcji jakie można będzie spotkać na szlaku rowerowym z Siekierek do Trzcińska Zdrój. Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich przekazał plac budowy wykonawcy, który ma zakończyć inwestycję jeszcze we wrześniu tego roku.
Kosztem ponad 12 mln zł powstanie 36 km szlaku rowerowego, który poprowadzi rowerowych turystów m.in. przez takie miejscowości jak Klępicz, Nowe Objezierze, Stare Objezierze, Przyjezierze, Młynary, Godków, Jelenin, Brwice. Bitumiczna droga rowerowa będzie przebiegać starym nasypem kolejowym pomiędzy zabytkowymi dworcami kolejowymi i przez malownicze zakątki Cedyńskiego Parku Krajobrazowego, obszaru siedliskowego Natura 2000 „Dolna Odry” i trzech obszarów ptasich Natura 2000 „Doliny Dolnej Odry”, „Ostoi Cedyńskiej” i „Ostoi Witnicko-Dębniańskiej”.
– Po wielu pracach przygotowawczych ruszamy i przekazujemy plac budowy wykonawcy. Szlak z Trzcińska do Siekierek będzie jednym z kluczowych elementów Trasy Pojezierzy Zachodnich. Szczególnie zależało nam na tym by trasa przebiegała przez Godków, gdzie dojeżdżają regionalne pociągi, którymi możemy dojechać do Szczecina. To powinno ściągnąć turystów w te piękne rejony Pomorza Zachodniego.- powiedział marszałek Olgierd Geblewicz.
Z położonego w środku trasy Godkowa siedem razy dziennie odjeżdżają pociągi regionalne do Szczecina. Szlak przebiega w pobliżu Morynia znanego z pierścienia murów miejskich, Geoparku oraz Jeziora Morzycko. Punkt kulminacyjny trasy znajduje się w znanych z forsowania Odry Siekierkach. Warto wspomnieć, że w październiku 2016 r., Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich oddał do użytku nowy tunel w Starym Objezierzu, który zastąpił rozebrany wiadukt. Jest to skrzyżowanie projektowanej trasy rowerowej z DW nr 125. Kolejny obiekt inżynierski, wymagający przebudowy na tej trasie, to wiadukt w Przyjezierzu.
Stare Objezierze
Wiadukt w Przyjezierzu
Wykonawcą inwestycji jest firma MALDROBUD z Myśliborza, a trasa powinna zostać oddana do użytku do końca września bieżącego roku. Zadanie będzie realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-20. Trasa Pojezierzy Zachodnich (20, 20A) jest jedną z czterech tras rowerowych, które powstają w ramach projektu Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego.
Jeszcze w najbliższe wakacje rowerowi turyści powinni skorzystać ze szlaku od Gryfina do Trzcińska. Prace nad oznakowaniem trasy od mostu Gryfino-Mescherin i budowa 11 km dróg rowerowych, głównie na nasypach kolejowych są zaawansowane. Przypomnijmy, że inwestycja połączy się z 16 km ścieżką Sosnowo – Lubanowo – Banie – Swobnica, także biegnącą po dawnej linii kolejowej. Jeśli dodamy do tego istniejący już dojazd ze Szczecina do mostu w Mescherin, to w niedalekiej przyszłości miłośnicy turystyki rowerowej otrzymają liczącą ponad 100 km trasę ze Szczecina do Siekierek – idealną na weekendową wyprawę.
Biuro Prasowe
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
70-540 Szczecin, ul. Korsarzy 34
tel. +48 91 48 07 249; faks +48 91 48 93 987
e-mail: rzecznik@wzp.pl
www.wzp.pl
www.facebook.com/PomZachodnie