Utrudnienia w ruchu na węźle Szczecin Kijewo – komentarz GDDKiA

Korek

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie odnosząc się do oświadczenia przesłanego do mediów przez wykonawcę przebudowy węzła drogowego Szczecin Kijewo firmę Energopol Szczecin oświadcza, że nie była informowana jak twierdzi Wykonawca o planowanych zmianach w tymczasowej organizacji ruchu wprowadzanych na czas usuwania ubytków w nawierzchni w dniach 4-5.02.

GDDKiA podkreśla że niedopuszczalnym jest wprowadzanie zmian w stałej lub czasowej organizacji ruchu samowolnie, bez zatwierdzonego projektu organizacji ruchu, co miało miejsce na węźle Kijewo.

Wykonawca wprowadzający organizacje ruchu zobowiązany jest zawiadomić każdorazowo organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz właściwego komendanta Policji o planowanym rozpoczęciu prac podając datę, czas i miejsce ich wykonywania, co najmniej na 24 godziny przed ich rozpoczęciem. Organizacja ruchu może być wprowadzona pod warunkiem braku sprzeciwu ze strony organu zarządzającego ruchem.

Wykonawca robót nie zastosował się do wyżej wymienionych przepisów prawa i dnia 4 lutego 2019, samowolnie, bez powiadomienia właściwych organów oraz bez zatwierdzonego projektu czasowej organizacji ruchu rozpoczął prace związane z remontem nawierzchni w obszarze węzła Kijewo.

Wykonawca, który w 2018 r. przejął plac budowy posiada pełną wiedzę w zakresie stanu nawierzchni na odcinku prowadzonych robót. Podkreślić należy, że Wykonawca był wielokrotnie informowany przez GDDKiA i działającego w naszym imieniu Inżyniera Kontraktu o konieczności prowadzenia remontów nawierzchni poza szczytami komunikacyjnymi.

Wykonawca zgodnie z umową zobowiązany jest do utrzymania nawierzchni w stanie niepogorszonym, oraz do realizacji Kontraktu zgodnie z zasadami wiedzy technicznej.

Wedle wiedzy i doświadczenia GDDKiA O/Szczecin można z wyprzedzeniem przynajmniej 24h, przewidzieć jakie prace remontowe należy wykonać, bez konieczności wprowadzania zmian czasowej organizacji ruchu w trybie awaryjnym i powodowania chaosu komunikacyjnego.

Utrudnień w ruchu przy przebudowie węzła nie da się uniknąć. Natomiast celem GDDKiA O/Szczecin jest możliwie największe zmniejszenie uciążliwości dla kierowców spowodowanych robotami drogowymi. GDDKiA O/Szczecin będzie ze swojej strony dokładać wszelkich starań aby ten cel zrealizować.

Mateusz Grzeszczuk

Główny Specjalista

----------

eswinoujscie w Google News - obserwuj nas - Świnoujście w sieci
----------

Powiązane posty

Ingres Arcybiskupa Wiesława Śmigla do Bazyliki Archikatedralnej w Szczecinie

Szczecin-Goleniów – Lotnisko czy „kurnik z pasem startowym”?

Kluczowy krok dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina