Urząd Miasta. Sprawdź, co możesz załatwić nie wychodząc z domu.
Wiele spraw w urzędzie miasta (także Urzędzie Stanu Cywilnego) można załatwić przez internet.
Potrzebny do tego jest profil zaufany na platformie ePUAP – jeśli ktoś go nie ma, może założyć przez bankowość elektroniczną (większość banków oferuje taką usługę) – w takim przypadku nie trzeba wychodzić z domu, żeby mieć profil zaufany. Jeśli ktoś nie korzysta z banku przez internet, to może założyć profil na stronie https://pz.gov.pl/ i potwierdzić jednorazowo podczas wizyty w naszym ZUS lub Urzędzie Skarbowym.
W Wydziale Spraw Obywatelskich i Urzędzie Stanu Cywilnego przez ePUAP, poprzez stronę https://obywatel.gov.pl/ można załatwić następujące sprawy:
1. Zgłoszenie narodzin dziecka
2. Uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego (odpis możemy wysłać pocztą)
3. Uzyskanie zaświadczenia o stanie cywilnym
4. Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego
5. Unieważnienie dowodu osobistego
6. Zameldowanie i wymeldowanie – dotyczy pobytu stałego i czasowego
7. Uzyskanie zaświadczenia o zameldowaniu
8. Złożenie wniosku o Kartę Dużej Rodziny
Przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG mogą samodzielnie, przez internet na stronie CEIDG prowadzonej przez Ministerstwo Rozwoju, https://prod.ceidg.gov.pl/ , zawiesić lub wznowić działalność, zmienić lub uzupełnić dane. Potrzebny będzie do tego profil zaufany.
Osoby, które chcą założyć działalność gospodarczą, również mogą to zrobić przez internet.
Więcej informacji można uzyskać pod tel.:
Dowody osobiste 91 327 85 91
Meldunki 91 321 28 65
USC 91 321 24 79
Działalność gospodarcza 91 327 85 88
BIK Urząd Miasta Świnoujście