Strona główna » Klienci gastronomii powinni zachować rozsądek

Klienci gastronomii powinni zachować rozsądek

by Daniel SZYSZ

Wiceminister zdrowia: klienci gastronomii powinni zachować rozsądek

Klienci korzystający z usług gastronomicznych przywracanych od przyszłego tygodnia powinni zachować rozsądek i korzystać z barów i restauracji z osobami, z którymi i tak mają kontakt – powiedział wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński.

W ramach znoszenia restrykcji związanych z epidemią od najbliższego poniedziałku ma zostać przywrócona m.in. działalność gastronomiczna w ogródkach na zewnątrz lokali.

„Nawet najbardziej ścisłe nakazy i zakazy nie zastąpią zdrowego rozsądku. Jeżeli ktoś chce pójść do restauracji, to powinien to robić w gronie najbliższych, z którymi i tak ma na co dzień kontakt” – powiedział w czwartek Cieszyński.

Pytany o wytyczne dla lokali i o ewentualne kontrole, czy osoby przebywające razem w lokalu gastronomicznym to mieszkańcy tego samego gospodarstwa domowego, wiceminister odparł: „Nie sądzę, żeby do tego doszło. Obowiązuje przede wszystkim zdrowy rozsądek”.

Od 18 maja mają być ponownie otwarte zakłady fryzjerskie i kosmetyczne. Działalność gastronomiczna zostanie przywrócona pod warunkiem, że będzie się ona odbywać jedynie na zewnątrz. Resort zdrowia podkreśla, że nadal obowiązują określone zasady sanitarne, jak zachowanie dystansu społecznego oraz zakrywanie ust i nosa.

Autor: Jakub Borowski

brw/ joz/



eswinoujscie w Google News - obserwuj nas - Świnoujście w sieci
Świnoujście Agatowska