Ruszają zwroty pieniędzy wpłaconych za wycieczki, które nie odbyły się powodu pandemii

UFG: ruszają zwroty pieniędzy wpłaconych za wycieczki, które nie odbyły się powodu pandemii

Ruszają zwroty pieniędzy wpłaconych przez podróżnych na wycieczki, które nie odbyły się powodu pandemii – poinformował PAP Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Składanie wniosków możliwe jest wyłącznie poprzez stronę Funduszu, za pomocą uprzednio założonego konta użytkownika.

Jak podkreśla Fundusz, wchodząca w czwartek w życie ustawa umożliwiająca podróżnym zwrot środków za imprezy odwołane z powodu zagrożenia epidemicznego dotyczy podróżnych, którzy nie otrzymali do tej pory zwrotu środków od organizatora imprezy turystycznej, nie otrzymali w zamian vouchera, nie skorzystali z procedury „charge back”, nie otrzymali w zamian innej imprezy od organizatora oraz nie odebrali gotówki od agenta lub organizatora.

„Do złożenia wniosku o zwrot są zatem uprawnieni podróżni, którzy nie otrzymali dotychczas żadnej rekompensaty za imprezę odwołaną z powodu pandemii” – wyjaśnił rzecznik prasowy UFG Damian Ziąber.

Dodał, że zgodnie z ustawą podróżni, którzy wystąpią o zwrot wpłaconych środków, będą musieli skorzystać z systemu teleinformatycznego utrzymywanego przez UFG. „Aby skorzystać z możliwości zwrotu środków, trzeba będzie założyć konto w portalu prowadzonym przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (jest on obsługiwany przez UFG) pod adresem www.tfg.ufg.pl, a następnie wypełnić wniosek dostępny wyłącznie na koncie użytkownika” – podał.

UFG zaznacza, że z powodu zagrożenia epidemicznego nie jest możliwa obsługa osobista podróżnych, ani obsługa tradycyjnej poczty. Przygotowana została specjalna infolinia pod nr 22 445 12 34 lub 22 255 23 23, dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 20.00.

Ponadto, Fundusz wskazał, że pod adresem https://tfg.ufg.pl/tresc/34/Koronawirus_zwroty_wplat_dla_podroznych publikowane są istotne informacje związane ze zwrotami środków, w tym m.in. instrukcja zakładania konta, informacje dla przedsiębiorców turystycznych oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Wchodząca w życie w czwartek nowela ustawy z 17 września tzw. druga tarcza turystyczna, wprowadza kilka rozwiązań mających pomóc branży turystycznej. Chodzi m.in. o Turystyczny Fundusz Zwrotów przy Ubezpieczonym Funduszu Gwarancyjnym, który będzie zwracał turystom pieniądze za odwołaną wycieczkę.

Regulacje mają pomóc branży turystycznej. Np. Turystyczny Fundusz Zwrotów będzie zwracał turystom pieniądze za odwołaną wycieczkę. Nowe przepisy tworzą też Turystyczny Fundusz Pomocowy, który ma zabezpieczać biura turystyczne w przyszłości. Chodzi np. o taką sytuację, jak miała miejsce w przypadku koronawirusa.

Nowelizacja wprowadza także postojowe i zwolnienie ze składek ZUS dla przewoźników autokarowych, osób prowadzących działalność kulturalną i artystyczną, gestorów bazy hotelowej czy agentów turystycznych.

Jak czytamy na stronie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, zapewnia on szczelność krajowego systemu obowiązkowych ubezpieczeń OC oraz stara się ograniczać liczbę nieubezpieczonych posiadaczy pojazdów, poruszających się po polskich drogach. Prowadzi również ogólnopolską bazę danych ubezpieczeniowych, z której korzystają m.in. zakłady ubezpieczeń do celów taryfikacji umów i likwidacji szkód. UFG zajmuje się też wypłatą odszkodowań i świadczeń poszkodowanym w wypadkach i kolizjach drogowych, spowodowanych przez nieubezpieczonych posiadaczy pojazdów oraz nieubezpieczonych rolników. Ponadto, wypłaca odszkodowania osobom poszkodowanym w wypadkach drogowych, w których sprawca szkody nie został ustalony. (PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt

lgs/ je/

----------

eswinoujscie w Google News - obserwuj nas - Świnoujście w sieci
----------

Powiązane posty

Samolotem do Świnoujścia już w te wakacje

Jedziesz na wakacje za granice zapłacisz podatek – Nowy pomysł Nitrasa

Samolot zawrócony na lotnisko – Niebezpieczny lot na wakacje