Więcej ciężarówek i naczep na terminalu promowym w Świnoujściu

Więcej ciężarówek i naczep na terminalu promowym w Świnoujściu

Mimo prac modernizacyjnych prowadzonych przez firmę Budimex na terenie terminalu promowego w porcie Świnoujście, które znacznie ograniczyły ilość dostępnych stanowisk promowych oraz powierzchnię placów manewrowo-postojowych wypracowano we wrześniu wzrost obrotów ładunkowych w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku.

O sześć procent wzrosła ilość obsłużonych samochodów ciężarowych oraz o dwadzieścia procent naczep drogowych. Covid niestety wpłynął na zmniejszenie o pięć procent ilości podróżnych.

Przypomnijmy, prace modernizacyjne terminala są zgodne z harmonogramem i minęły właśnie półmetek.

Rozebrane zostały stare magazyny, rampy przeładunkowe a także istniejące wyposażenie nabrzeży nr 5 i 6. Oba nabrzeża są już zapalowane, gotowe są także konstrukcje wspierające estakadę. Usunięto nawierzchnię i podbudowę wcześniejszych parkingów i umocnienia na długości 300 merów. Wykonano prace elektryczne, teletechniczne oraz zbrojarskie pod fundamenty konstrukcji oświetlenia. Słupy lamp wzdłuż przyszłej estakady już stoją.

Prawie gotowy jest już jeden placów parkingowych dla 170 TIR-ów przy ul. Duńskiej. Wykonany jest tor kolejowy nr 72 i częściowo 71 wzdłuż ulicy Dworcowej.

Docelowo obiekt zostanie dostosowany do obsługi transportu intermodalnego.

Stanowiska promowe nr 5 i 6 są łączone w jedno. Dzięki temu powstanie jedna linia cumownicza o długości 294 m. Istniejąca rampa przeładunkowa zostanie przebudowana do nowych parametrów technicznych i uzyska 35 m szerokości i 180T nośności. To umożliwi cumowanie większych jednostek.

Przebudowywane są istniejące oraz budowane nowe tory kolejowe oraz place manewrowo-postojowe. Dla komfortu pasażerów zainstalowany zostanie nowy rękaw, który umożliwi bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych. Nad stacją kolejową Świnoujście powstaje estakada, która skomunikuje zaplecze z terenem terminala. W ramach inwestycji zakupione będą też cztery ciągniki siodłowe i dwa wózki wysokiego składowania typu „reach stacker”, służące do transportu i przeładunku kontenerów na terminalu.

Zgodnie z harmonogramem, pod koniec przyszłego roku inwestycja powinna być zakończona. Koszt inwestycji to 185 milionów złotych.
Projekt ma wsparcie z funduszy unijnego instrumentu finansowego #CEF (Łącząc Europę).

Monika Woźniak-Lewandowska

----------

eswinoujscie w Google News - obserwuj nas - Świnoujście w sieci
----------