Facebook wprowadza cenzurę na informacje o szczepionkach – tak aby firmy farmaceutyczne nie traciły pieniędzy i ludzie chętniej się szczepili
—-
Facebook zapowiada walkę z dezinformacją na temat szczepionek przeciw Covid-19
Publikowane na Facebooku posty dotyczące szczepionek przeciwko Covid-19 będą opatrywane komentarzami i przekierowaniami na strony z rzetelnymi informacjami – poinformował w poniedziałek koncern. To część szerszej kampanii Facebooka przeciwko dezinformacji dotyczącej Covid-19.
Do postów podważających bezpieczeństwo szczepionek będzie dodawany komentarz przypominający, że przed zatwierdzeniem tych preparatów badane jest ich bezpieczeństwo i efektywność – podaje przykład Facebook. Komunikaty mają się opierać na wiarygodnych informacjach pochodzących od Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).
Na razie przygotowane są komentarze m.in. w języku angielskim, hiszpańskim, francuskim, arabskim i portugalskim, a stopniowo dodawane będą kolejne wersje językowe. Docelowo wszystkie posty poruszające temat szczepionek mają odsyłać do umieszczonego na Facebooku centrum informacji na temat Covid-19, a także być opatrywane dodatkowymi informacjami dotyczącymi szczegółowych zagadnień związanych ze szczepieniami – czytamy w poniedziałkowym komunikacie firmy.
Facebook i należący do tej samej firmy Instagram były ostatnio często krytykowane za pozwalanie na szerzenie dezinformacji i teorii spiskowych na temat szczepionek – przypomina agencja Reutera. Chociaż serwisy niedawno zaostrzyły swoje zasady bezpieczeństwa, nadal istnieją tam duże i łatwe do znalezienia konta, strony i grupy przekazujące fałszywe informacje o szczepionkach – pisze Reuters.
„Najlepszą rzeczą jaką można zrobić, by walczyć z tym problemem, to przekazywać z pomocą ekspertów medycznych wiarygodne informacje w pomocny sposób” – wyjaśnia jeden z dyrektorów Facebooka, Chris Cox.
W komunikacie przekazano, że na Instagramie zostanie utworzone centrum informacji na temat Covid-19 analogicznie do tego działającego na Facebooku. Dodatkowo koncern będzie promował posty z informacjami pochodzącymi ze sprawdzonych źródeł i ograniczał zasięg treści uznanych za dezinformacyjne.
Szef Facebooka Mark Zuckerberg ogłosił ponadto wprowadzenie w serwisie nowej funkcji, która pozwoli mieszkańcom USA skontaktować się z najbliższym punktem szczepień, sprawdzić termin i zarejestrować się na zastrzyk. (PAP)
adj/ ap/