Na kartę czy z abonamentem, czyli klient nasz pan
Decydując się na korzystanie z telefonu komórkowego, możemy podpisać z operatorem długoterminową umowę na abonament, jak i skorzystać z kart prepaid, które wymagają zdecydowanie mniej formalności. Oba rozwiązania warto rozważyć.
Obecnie w naszym kraju więcej klientów korzysta z umów abonamentowych niż rozwiązań z kartą prepaid. Wynika to przede wszystkim z polityki prowadzonej przez operatorów. Umowy abonamentowe przynoszą większe dochody. Niemniej klient także może spodziewać się wielu korzyści, zarówno jeśli zdecyduje się na umowę abonamentową, jak i kartę. Warto przyjrzeć się im bliżej.
Karta czy abonament?
W 2019 roku w Polsce działało ponad 16 milionów aktywnych kart prepaid. Kim są ich użytkownicy? To osoby ceniące sobie swobodę. Nie chcą lub nie potrzebują umowy z operatorem, bez względu na to, jak korzystna by ona nie była, a z telefonów korzystają nieregularnie. Mimo to operatorzy cenią sobie również takich klientów. Ciekawe usługi dla osób, które nie szukają umów abonamentowych (ale nie tylko dla nich), można znaleźć na stronie https://www.redbullmobile.pl/. Warto szczegółowo sprawdzić ofertę tego operatora, ponieważ znajdziemy tam wiele korzystnych rozwiązań. Wygodne pakiety, różne możliwości doładowania karty, dodatkowe ilości danych i wiele innych. Ogromny plus telefonów na kartę prepaid to możliwość swobodnej zmiany operatora. Jeśli kończą nam się środki na koncie, a akurat na rynku dostępne są ciekawsze oferty, to po prostu z nich korzystamy! Niepotrzebne jest wypowiedzenie. Dokładnie ten sam mechanizm obowiązuje podczas zmiany oferty w ramach jednego operatora. Jeśli dotychczasowa przestała być odpowiednia, wystarczy wpisać odpowiedni kod i zmienić taryfę. To błyskawiczna usługa. Podsumowując, karta prepaid to rozwiązanie dopasowane do osób, które nie potrzebują nowego telefonu i sporadycznie z niego korzystają. Musi jednak pamiętać o doładowaniach i aktywacji pakietów.
Kiedy warto kupić abonament?
Z podsumowań roku 2019 wynika, że z abonamentów w naszym kraju korzystało ponad 35 milionów osób, a liczba ta stale rośnie. Bez wątpienia popularność pakietów abonamentowych jest efektem kampanii wizerunkowych, do których operatorzy zapraszają rozpoznawalne gwiazdy kina i estrady. Jednak mimo tego, że reklama pozostaje niezmiennie dźwignią handlu, sporo zmieniło się w ramach tych ofert. Operatorzy wprowadzili bardziej elastyczne taryfy abonamentowe, do których w ramach bonusów dokładane są spore pakiety Internetu, bezpłatne minuty, a także SMS-y i MMS-y. Wszystko wliczone jest w koszty abonamentu, które wcale nie muszą być wysokie. Klientów przyciągają również promocyjne ceny smartfonów. Razem z umową podpisywaną na dwa lub trzy lata można kupić wielofunkcyjny smartfon za cenę kilkudziesięciu złotych lub nawet za złotówkę. To znacząca różnica w porównaniu do cen rynkowych, wynoszących nawet kilka tysięcy złotych za nowe modele smartfonów najlepszych światowych marek. Podsumowując, po abonament powinny sięgnąć osoby, które planują sporo korzystać ze smartfona i gotowe są przez długi czas ponosić stały, rozłożony w czasie koszt.