Szczecin – Węzeł Głębokie – wieści z budowy #9

Węzeł Głębokie – wieści z budowy #9

Ciepła wiosenna pogoda sprzyja pracom na budowie Węzła Głębokie. Widoczny już zarys nowego ronda, niedługo rozpocznie się budowa parkingu.

Prace na tej inwestycji postępują zgodnie z harmonogramem. Roboty drogowe skupiają się aktualnie na budowie nowego ronda. Plan zakłada, że w drugiej połowie maja powinno rozpocząć się asfaltowanie, wtedy też zostanie przepięty ruch i prace przeniosą się bliżej ul. Miodowej. W połowie maja wykonawca planuje również dokończyć brakujący fragment jezdni ul. Kupczyka. Jednocześnie trwa budowa nowego budynku na pętli, tam w najbliższym czasie wykonywany będzie strop. Po majówce wykonawca przystąpi również do prac związanych z budową nowego parkingu w sąsiedztwie pętli.

Fot. Szczecińskie Inwestycje Miejskie

O inwestycji

W ramach inwestycji wykonana zostanie pętla tramwajowo-autobusowa z peronami tramwajowo-autobusowymi door to door, miejscami postojowymi kiss&ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym, stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego. Wybudowane zostanie także nowe rondo oraz przebudowane zostaną ulice dojazdowe do ronda – fragment Al. Wojska Polskiego, Zegadłowicza i Miodowej oraz ul. Kupczyka na całej długości do granic miasta wraz ze ścieżką pieszo-rowerową. W sąsiedztwie pętli powstanie także parking park&ride.

Fot. Szczecińskie Inwestycje Miejskie

Koszt prac to ponad 65 mln zł. Wykonawcą prac jest firma STRABAG Sp. z o.o. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.

Projekt objęty dofinansowaniem w ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.

Fot. Szczecińskie Inwestycje Miejskie

Piotr Zieliński

Rzecznik prasowy

Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.

----------

eswinoujscie w Google News - obserwuj nas - Świnoujście w sieci
----------

Powiązane posty

Ingres Arcybiskupa Wiesława Śmigla do Bazyliki Archikatedralnej w Szczecinie

Szczecin-Goleniów – Lotnisko czy „kurnik z pasem startowym”?

Kluczowy krok dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina