Budowanie lojalności w segmencie B2B. Jak działać skutecznie?
Pozyskiwanie stałych i lojalnych klientów to w dzisiejszym biznesie standard – niezależnie od branży. Duża konkurencja sprawia, że utrzymanie biznesowych partnerów staje się trudniejsze niż wcześniej. Istnieją jednak skuteczne metody, które pomagają lepiej rozwinąć współpracę w segmencie B2B. Dowiedz się, jak działać skutecznie i zdobywać lojalnych kontrahentów.
Poznaj potrzeby partnera
Budowanie lojalności nie powinno być oparte wyłącznie na chęci sprzedaży usługi lub produktu. W końcu zależy nam na tym, by kontrahent wciąż wracał do nas – nawet mimo dużej konkurencji w branży. Dlatego dużo uwagi warto poświęcić także jego potrzebom.
Spis treści
Jeśli to możliwe, możemy przygotować dla niego specjalną ofertę – skrojoną pod jego wymagania. Innym przykładem może być program lojalnościowy oferujący dużą swobodę wyboru korzyści. Personalne podejście bardzo pomaga w budowaniu relacji i może być ważnym aspektem w podjęciu decyzji o ponownym skorzystaniu z naszych usług.
Dowiedz się, co motywuje kontrahentów
Przygotowując się do wdrożenia programu lojalnościowego w segmencie B2B, warto dowiedzieć się, na jakich korzyściach może zależeć klientom. Pomocne w tej kwestii mogą okazać się dane z badania „Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość” przeprowadzonego przez IRCenter na zlecenie Sodexo. Aż 9 na 10 uczestników programów lojalnościowych B2B ma o nich dobre zdanie i chętnie w nich uczestniczyło. a[1]. Dlaczego decydują się na udział?
- dla nagród;
- urozmaicenia pracy i zabawy;
- budowania pozytywnych relacji z kontrahentami;
- stawiania sobie wyzwań zawodowych;
- by pozyskać nową wiedzę itp.
To tylko kilka z wielu odpowiedzi. Warto zapoznać się z nimi lepiej, by dopasować program lojalnościowy do potrzeb beneficjentów i zachęcić ich do udziału.
Wybierz program lojalnościowy dostosowany do oczekiwań
Klientów mamy wielu, a przygotowywanie osobnego sposobu na budowanie lojalności każdego z nich będzie bardzo kosztowne. Dlatego program lojalnościowy powinien być jak najbardziej uniwersalny, ale zgodny z potrzebami, motywacjami potencjalnych uczestników. Rozwiązaniem może być kompleksowy program lojalnościowy B2B od Sodexo. Dzięki swobodzie doboru odpowiedniego mechanizmu programu odpowiadającego na nasze wyzwania, a także szerokiemu katalogowi nagród (m.in. cyfrowe eVouchery – e-karty prezentowe, Karty Premiowe, Kupony Premiowe, nagrody rzeczowe), każdy z uczestników programu zostanie odpowiednio zmotywowany do działania.
Sam program nie stanowi obciążenia dla naszych zasobów firmowych. Sodexo oferuje profesjonalną pomoc w realizacji oraz w bieżącej obsłudze, a program może wystartować nawet w ciągu 2 tygodni.
Wybór programu lojalnościowego może także poprawić wyniki firmy oraz poszerzyć aktualną bazę marketingową – jak wynika z danych Sodexo i osiągnięć ich klientów średnio o 23%.