Strona główna » Miliony umówionych wizyt – dynamiczny rozwój nowej usługi KAS

Miliony umówionych wizyt – dynamiczny rozwój nowej usługi KAS

by Daniel SZYSZ

Miliony umówionych wizyt – dynamiczny rozwój nowej usługi KAS

Od uruchomienia w całym kraju w listopadzie ubiegłego roku usługi umawiania wizyt w urzędzie skarbowym, w ten sposób umówiono już ok. 2 mln 560 tys. wizyt.
Dziennie umawianych jest blisko 21 tys. spotkań, a średni czas obsługi podatnika wynosi 13 minut.
Szybko przybywa wizyt umawianych internetowo, a najczęstszym powodem przyjścia do urzędu są sprawy związane z podatkami majątkowymi i uzyskaniem zaświadczeń.
Prawie 100 tys. e-Wizyt w Zachodniopomorskiem.

„Od pół roku klienci KAS w całym kraju korzystają z usługi „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”. Elektroniczna usługa, umożliwia umówienie wizyty w urzędzie skarbowym. To ważny krok w programie Klient w centrum uwagi KAS. Została wprowadzona, aby poprawić komfort załatwiania spraw i zadbać o bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników w czasie pandemii. Czas na pierwsze podsumowania funkcjonowania usługi, z której skorzystało już ponad 2,5 mln ludzi” – powiedziała zastępca szefa KAS Anna Chałupa.
Liczba wizyt i rezerwacji internetowych
Od 16 listopada w całym kraju umówiono łącznie ok. 2 mln 560 tys. wizyt. Tylko w 2021 roku średnia liczba rezerwowanych wizyt wyniosła 21 tys. dziennie, a ogólny średni czas obsługi wizyty podatnika to jedynie 13 minut.
Szybko przybywa rezerwacji za pośrednictwem internetowego formularza, dostępnego na wizyta.podatki.gov.pl. W kwietniu 2021 roku ponad 108 tys. wizyt zostało umówionych internetowo, podczas gdy jeszcze 3 miesiące wcześniej było ich 53 tys. To dobra informacja, ponieważ rezerwacja internetowa jest najszybszą i najłatwiejszą formą umówienia się do urzędu skarbowego na dogodny dzień i godzinę.
e-Wizyty w Zachodniopomorskiem
e-Wizyta została wprowadzone w Zachodniopomorskiem w listopadzie ubiegłego roku. Od tego czasu umówiono już 94.977 wizyt. Najwięcej ich umawiamy przez telefon. E-Wizyt umówionych online jest tylko 18 % (17.138) chociaż ich ilość systematycznie wzrasta. Przykładowo w marcu tylko 16,33% wizyt umówionych było online, ale już w kwietniu ten odsetek wzrósł do 34,24%. Średni czas obsługi podatnika wynosi w naszym województwie 12 minut.
Najczęściej załatwiane sprawy
Ze statystyk Krajowej Administracji Skarbowej wynika, że podatnicy najczęściej rezerwowali wizyty, aby uzyskać zaświadczenia lub załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi (głównie by opodatkować umowy kupna-sprzedaży). Obie kategorie spraw stanowiły w sumie ok. 50% ogólnej liczby rezerwacji. Dużo rezerwacji było także związanych z tegorocznym rozliczeniem PIT.
Rezerwacja wizyty
Przypominamy, że wiele spraw w urzędzie skarbowym można załatwić bez wychodzenia z domu, w serwisie e-Urząd Skarbowy na podatki.gov.pl lub telefonicznie. W razie konieczności osobistej wizyty należy pamiętać, że jest ona możliwa po wcześniejszym umówieniu terminu i godziny. Najprościej zrobić to za pomocą elektronicznego formularza, dostępnego na podatki.gov.pl. Umożliwia to szybkie i komfortowe załatwienie spraw, bez konieczności stania w kolejkach i z zachowaniem środków ostrożności.
Nie ma potrzeby umawiania wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru). Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące składanego dokumentu – umów wizytę na podatki.gov.pl.

Małgorzata Brzoza
Rzecznik prasowy
Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie



eswinoujscie w Google News - obserwuj nas - Świnoujście w sieci
Świnoujście Agatowska