Co nowego na budowie tunelu pod cieśniną Świny?
Trwają roboty konstrukcyjne dla wiaduktu w ciągu ul. Karsiborskiej – w ubiegłym tygodniu wykonywano dylatacje i płyty przejściowe. Poza tym w rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową uszczelniano, wyrównywano i torkretowano ściany szczelinowe oraz uszczelniano płyty denne. Wykonywano też izolację stropu w segmentach dziesiątym i jedenastym.
Uszczelniane są ściany szczelinowe i płyta denna w komorze startowej, gdzie maszyna TBM rozpoczęła swoją pracę.
W ubiegłym tygodniu Wyspiarka ułożyła 15 dwumetrowych ringów. Łącznie dotychczas zamontowano 170 docelowych pierścieni półtorametrowych oraz 143 dwumetrowych
Każdy ring składa się z ośmiu segmentów. Segmenty produkowane są w zakładzie prefabrykacji. Następnie są one przewożone na plac magazynowy oraz w rejon szybu startowego – tak, by ostatecznie przetransportować je do maszyny TBM, która je montuje w tunelu.
Trwa demontaż form dla segmentów półtorametrowych, które nie będą już układane.
Cały czas w zakładzie STP odbywa się separacja urobku, który po oddzieleniu od płuczki jest transportowany na miejsce składowania przy ul. Karsiborskiej. Oczyszczona płuczka wiertnicza wraca do obiegu.
Postępuje przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej.
Z kolei po drugiej stronie Świny, na wyspie Wolin odbywa się odpompowywanie wody z wnętrza komory odbiorczej oraz rampy.
Kontynuowane są roboty konstrukcyjne dla rampy dojazdowej w segmentach od pierwszego do szesnastego. Trwa tam też wyrównywanie ścian szczelinowych.
Prowadzona jest przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej.