Przesadzanie drzew na Modrej i Koralowej

Fot. Szczecińskie Inwestycje Miejskie

Przesadzanie drzew na Modrej i Koralowej

Z wykorzystaniem metody AirSpade rozpoczęło się przesadzanie trzech dębów na ulicy Modrej i Koralowej.

Fot. Szczecińskie Inwestycje Miejskie

Akcja związana z przesadzaniem drzew, to wynik podjętych działań przez spółkę Szczecińskie Inwestycje Miejskie mających na celu zachowanie drzewostanu na terenie inwestycji. Zastosowana metoda pozwala na rozluźnienie gruntu i wydobycie go, bez uszkodzenia struktury korzeniowej przesadzanego drzewa. Są to prace znacznie szybsze, bezpieczniejsze i mniej szkodliwe dla drzew w porównaniu do innych metod. Choć pierwsze z przesadzanych drzew nie było dużych rozmiarów, to operacja zajęła ponad 3 godziny.

Fot. Szczecińskie Inwestycje Miejskie

O inwestycji

Inwestycja obejmuje przebudowę ul. Modrej i Koralowej. W zakres prac wchodzi m.in:

poszerzenie jezdni i wykonanie nowej konstrukcji jezdni;
wykonanie pasów rowerowych;
przebudowa skrzyżowań z drogami publicznymi;
przebudowa zatok autobusowych;
przebudowa i budowa chodników;
przebudowa zjazdów indywidualnych i publicznych;
wycinka drzew i krzewów kolidujących z przebudową;
wykonanie elementów stałej organizacji ruchu;
budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej;
budowa i przebudowa oświetlenia ulicznego,
budowa kanału technologicznego;
przebudowa kolidującego uzbrojenia podziemnego i naziemnego;
remont przepustu;
zagospodarowanie zieleni w granicach projektowanego pasa drogowego.

Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie 24 miesięcy od dnia podpisania umowy. Wykonawcą jest STRABAG Sp. z o.o. Koszt prac to ponad 23,8 mln zł brutto.

Nadzór nad realizacją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.

Piotr Zieliński

Rzecznik prasowy

Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.

----------

eswinoujscie w Google News - obserwuj nas - Świnoujście w sieci
----------

Powiązane posty

Ingres Arcybiskupa Wiesława Śmigla do Bazyliki Archikatedralnej w Szczecinie

Szczecin-Goleniów – Lotnisko czy „kurnik z pasem startowym”?

Kluczowy krok dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina