WSCHODNIA OBWODNICA MIASTA. TĘDY MOŻNA JUŻ JEŹDZIĆ.
Nowa droga na niemal 1,3 km. Biegnie od ulicy Daszyńskiego, przez Steyera do Karsiborskiej. Teraz można nią już dojechać m.in. do nowej części cmentarza i przeprawy promowej „Centrum”. A już niedługo także do lub z tunelu pod Świną i nie tylko.
Obwodnica ma dokładnie 1280 metrów. Na całej długości po obu stronach są chodniki o szerokości po 2 metry. Po jednej dodatkowo biegnie droga dla rowerów. Oczywiście są także przejścia dla pieszych i zatoczki dla autobusów.
Budowa trwała od maja 2020 roku. Wykonawcą była firma PORR S.A., ta sama która razem z turecką firmą Gülermak buduje tunel pod Świną. Koszt budowy obwodnicy to ponad 41,4 mln złotych brutto. Jednak nie wszystkie pieniądze będą pochodziły z Budżetu Miasta. Podobnie bowiem, jak na wiele innych inwestycji, także na budowę obwodnicy Miastu udało się pozyskać prawie 13 mln złotych dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (9,9 mln zł.) złotych) oraz Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych (niemal 3 mln złotych).
Budowa obwodnicy to wspólna inwestycja Miasta i Zakładu Wodociągów i Kanalizacji (przebudowa i budowa sieci wodociągowej, sanitarnej, kolektorów itd.)
– Obwodnica pomoże odciążyć ulicę Grunwaldzką, która dotąd była główną drogą wjazdową do miasta z przeprawy promowej „Centrum” – mówi I Zastępca Prezydenta Miasta Świnoujście Barbara Michalska. – Umożliwi także dojazd do strefy inwestycyjnej bez konieczności przejeżdżania przez mieszkalne części Świnoujścia.
Z obwodnicy tuż przed wjazdem z ulicę Karsiborską powstaje bowiem droga prowadząca m.in. do Centrum Usług Mulnik. Do wykonania powstał ostatni jej fragment, który przebiegał przez budowę tunelu i dlatego dotąd nie mógł być zrealizowany.
BIK UM Świnoujście