Najważniejsze 5 zasad projektowania strategii SEO
Projektowanie strategii SEO jest złożonym procesem. Należy opracować plan, który zapewni efektywność, szczególnie w długoterminowej perspektywie. Przedstawiamy najważniejsze 5 zasad, którymi należy kierować się podczas pozycjonowania strony.
Co warto wiedzieć o SEO?
SEO, czyli Search Engine Optimization to strategia pozycjonowania stron w organicznych wynikach wyszukiwarki, takiej jak Google. W efekcie witryna znajduje się na wysokiej pozycji, co w sprzyjających warunkach generuje ruch użytkowników. Pozycjonowanie jest więc skuteczną metodą rozwoju biznesu online, zarówno dla sklepów, jak i stron wizytówek.
Również firmy działające lokalnie mogą zdecydować się na SEO. Jeżeli dla przykładu interesuje Cię pozycjonowanie stron Lublin, warto zadbać o widoczność fraz kluczowych, które jednocześnie nawiązują do tego miasta oraz prowadzonego biznesu. Często wyszukiwanymi wyrażeniami są także terminy określające produkty i usługi.
5 zasad projektowania strategii SEO
Przedstawiamy najważniejsze zasady projektowania strategii SEO. To wskazówki, którymi warto kierować się podczas planowania pozycjonowania oraz wdrażania zmian na stronie. Dzięki nim podejmowane przez Ciebie czynności będą skuteczniejsze.
#1 Analizuj konkurencję, ale nie kopiuj
Benchmarking i analiza konkurencji to nic złego – wręcz przeciwnie, w ten sposób możesz zebrać wiele wartościowych danych, również podczas budowania strategii SEO. Pamiętaj jednak, aby nie przekraczać pewnych granic, które mogłyby prowadzić do kopiowania, zamiast benchmarkingu. Zaprojektuj własną strategię, tworząc przewagę nad konkurencją. Nie powielaj tego, co robią inne strony w Twojej branży – zdecydowanie lepiej jest znaleźć rozwiązania, których konkurencji nie stosują, a Ty możesz je wykorzystać do własnych celów.
#2 Korzystaj ze specjalistycznych narzędzi
Narzędzia SEO to między innymi Ahrefs, Senuto, SEMSTORM czy SEMrush. Wszystkie z nich przydają się podczas projektowania i wdrażania strategii. Wykorzystuj je, aby doskonalić realizowane działania z myślą o wyższej skuteczności. Narzędzia SEO są płatne, ale zdecydowanie warto zainwestować w takie rozwiązanie. Niektóre dysponują także darmowymi funkcjami lub bezpłatnymi planami próbnymi, pozwalającymi na przeprowadzenie testów.
#3 Myśl o użytkownikach, nie robotach wyszukiwarki
To jedna z absolutnie ważniejszych zasad pozycjonowania stron. Zmiany na stronie, które mają za zadanie budować widoczność serwisu, przeprowadzaj przede wszystkim z myślą o odbiorcach. Twórz treści, które będą wartościowe dla użytkowników. Optymalizuj pod urządzenia mobilne i desktop. Zaprojektuj strukturę wygodne dla internautów, jednocześnie czytelną dla robotów indeksujących. Dzięki temu nie tylko zbudujesz widoczność w wyszukiwarce, ale także zwiększysz szansę na konwersję dzięki odpowiedniej optymalizacji pod UX.
#4 Unikaj black hat SEO
Black hat SEO to techniki niedozwolone, których użycie powoduje nałożenie przez algorytm wyszukiwarki kary w postaci filtru (obniżona widoczność) lub bana (usunięcie z indeksu). Wiele osób chce wykorzystać black hat SEO, aby szybko zbudować widoczność. Przez pewien czas taka strategia może być skuteczna, jednak w długoterminowej perspektywie skończy się fatalnie.
#5 Monitoruj aktualizacje algorytmu
Algorytm ustalający pozycję w Google ciągle się zmienia. Warto monitorować aktualizacje, aby odpowiednio reagować. W ten sposób dosłownie „zabezpieczysz” swoją witrynę przed nadchodzącymi zmianami. Pamiętaj, że po wdrożonej aktualizacji często występują fluktuacje w widoczności strony. Zwykle jednak ewentualne skoki pozycji powinny się ustabilizować w dość krótkim czasie.
Skąd czerpać wiedzę o pozycjonowaniu?
Pozycjonowanie to strategia marketingowa, która pozwala generować ruch na stronie internetowej. Skąd czerpać wiedzę na temat SEO? Ciekawą publikacją w tym zakresie jest Pozycjonowanie stron – Case Study Semcore, gdzie zebrano najważniejsze informacje oraz zaprezentowano skuteczność tej strategii w praktyce. To materiał aktualny, przygotowany z myślą o osobach początkujących oraz zaawansowanych, który dodatkowo przydaje się marketerom oraz przedsiębiorcom, którzy chcą dowiedzieć się więcej o praktycznym pozycjonowaniu.