Jak stworzyć dobrą stronę internetową, aby zawalczyć o najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google?
W obecnych realiach trudno spotkać firmę, która nie posiada strony internetowej. Wiele sklepów stacjonarnych po pandemicznym roku 2020 zdecydowało się na prowadzenie sprzedaży online. Podobnie stało się z ruchem konsumenckim. Klienci, którzy do tamtej pory nie byli przyzwyczajeni do zakupów w internecie, byli niejako przymuszeni do wejścia w wirtualną przestrzeń. To wytworzyło duży wzrost w gospodarce e-commerce, a także pozwoliło wielu firmom przetrwać ciężkie czasy dla biznesu. Czasy są weryfikowane przez kolejne zdarzenia, niemniej jednak dla e-handlu wróży się świetlaną przyszłość w Polsce. Dlatego też warto dowiedzieć się, jak „wyremontować” stronę internetową, tak aby oceniana była jako wiarygodna i atrakcyjna dla Klientów. Jak dowiesz się z tego artykułu, pozycjonowanie stron i Google Ads mają na to spory wpływ.
Audyt strony internetowej pokaże Ci, czy Twoja strona ma organiczną wartość
Jeśli już posiadasz stronę internetową, to dobrze byłoby się dowiedzieć, czy aby na pewno spełnia nowoczesne standardy. Witryny starzeją się, dzisiaj oczekiwania potencjalnych Klientów odnośnie do struktur stron są inne niż lata temu. Inne są także oczekiwania algorytmów Google, które codziennie prześwietlają miliony witryn w poszukiwaniu tych, które warto premiować. Ale o tym nieco później. Audyt strony internetowej to profesjonalna analiza najczęściej wykonywana przez agencje pozycjonerskie. Sprawdza się w nim zarówno fundamenty, jak i niuanse. Dobra witryna musi:
- Spełniać wymogi prawne;
- Posiadać jakościową zawartość;
- Być zoptymalizowana pod kątem SEO;
- Być responsywna.
Wszystkie te elementy można rozszerzyć, szczególnie jakościową zawartość. Jak powszechnie wiadomo, strona internetowa musi być atrakcyjna nie tylko dla robotów Google, ale także dla Klientów.
Pozycjonowanie stron polega na budowaniu naturalnej wartości.
Dzięki temu możesz trafić na 1. stronę wyszukiwarki Google!
Audyt strony internetowej wykonują głównie agencje, które oferują pozycjonowanie stron. Jego zakres zaczyna się od danych z Google Analytics, podąża przez treść, strukturę nagłówków, linkowanie i dane strukturalne, aż dochodzi do responsywności i czasu ładowania strony. Na tej podstawie planuje się plan pracy, który usprawnia cały proces pozycjonowania, a więc zdobywania wysokiego rankingu w wyszukiwarce Google pod docelowe słowa kluczowe. Warto zaznaczyć, że dobrze zoptymalizowana strona pod kątem SEO łatwiejsza w pozycjonowaniu. Wcześniej wspomniane zostały tajemnicze roboty Google. Ich zadaniem jest pilnować, aby to, co niegodne uwagi internautów, znajdowało się nisko, a – analogicznie – to, co wartościowe, było maksymalnie wysoko, a więc na jedynej liczącej się stronie wyszukiwarki, czyli na pierwszej. Optymalizacja, która jest częścią pozycjonowania, to, mówiąc w skrócie, wdrażanie zmian realnie wpływających na oceny robotów Google.
Google Ads to najszybszy sposób na promowanie Twojej firmy w internecie
Dlaczego 1. strona jest warta zachodu? Ponieważ Klienci działają tak, że włączają pierwsze wyświetlane witryny pod wpisane przez nich słowa kluczowe. Musisz wiedzieć, że ponad 80% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyszukiwarki Google. Co to znaczy? To znaczy, że Internet to dla biznesów nieustanna walka o widoczność. Pozycjonowanie stron to organiczna metoda na to, aby pojawić się wysoko, niemniej jednak trzeba wspomnieć także o Google Ads. Kampanie AdWords mają tę siłę, że gwarantują natychmiastowe wyniki. Strony reklamowane tym sposobem mają pierwszeństwo nad organicznymi wynikami wyszukiwań. To droga na skróty, którą poleca się wszystkim tym, którzy mają strony przyjazne Klientom, o dobrej treści i z konkurencyjnym asortymentem. Każdy może skorzystać z dobrodziejstw Google Ads i pozycjonowania, a wielu biznesmenów decyduje się na łączenie tych dwóch praktyk.