Strona główna » Świnoujście: Zobacz jak będzie wyglądał terminal instalacyjny MFW w porcie w Świnoujściu

Świnoujście: Zobacz jak będzie wyglądał terminal instalacyjny MFW w porcie w Świnoujściu

by Daniel SZYSZ

Prezentacja terminala instalacyjnego Morskicjh Farm Wiatrowych w porcie w Świnoujściu

Zakres prac realizowanych przez Orlen Neptun II

a) Roboty rozbiórkowe obiektów kubaturowych na terenie przyszłych placów składowych, dróg dojazdowych i parkingów;
b) Roboty budowlane na terenie dzierżawionej nieruchomości do linii istniejących nabrzeży budowa placów składowych i manewrowych oraz dróg wewnętrznych i parkingów; budowa obiektów kubaturowych (magazyny, warsztaty, budynki socjalno-biurowe itp.);
c) Budowę infrastruktury technicznej do linii istniejących nabrzeży (podział prac na węzłach lub studzienkach ulokowanych najbliżej linii istniejących nabrzeży).

Zakres prac realizowanych przez ZMPSŚ
I etap będzie realizowany w latach 2023 – 2025 r. a w jego zakresie zostaną wykonane następujące obiekty / roboty budowlane:

rozbiórka istniejącego pirsu oraz dalb dokowych pozostałych po działalności Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia, kolidujących z planowaną budową;
rozbudowa nabrzeża nr 1 o długości ca 241,7 m i nabrzeża nr 2 o długości ca 243,1 m wraz z wyposażeniem poprzez wykonanie nowej konstrukcji nabrzeży o całkowitej długości ok. 484,8 m z linią cumowniczą równoległą do krawędzi istniejących nabrzeży, wysuniętą na akwen Świny (działki wodnej nr 1/18) na odległość ok. 25 m
roboty czerpalne akwenu przy nabrzeżach, na torze podejściowym oraz obrotnicy portowej do rzędnej -12,5 m, a w miejscu umocnienia dna dla podpór statków Jack-up przy nabrzeżu nr 2 do rzędnej min. -14,5 m n.p.m.
przełożenie istniejącego kabla światłowodowego VTMS ułożonego na dnie cieśniny Świny (ułożenie nowego kabla po nowej trasie);
zalądowienie akwenu wygrodzonego pomiędzy nową ścianką szczelną a istniejącymi nabrzeżami nr 1 i 2 o szerokości ok. 25 m i długości ok. 484,8 m za pomocą urobku pozyskanego z robót czerpalnych;
umocnienie części dna akwenu przed nabrzeżem nr 2 dla podpór statków typu Jack-up;
wykonanie ścianki szczelnej na przedłużeniu nabrzeża nr 2 w kierunku południowo-wschodnim wraz z jej zakotwieniem jako pierwszy etap budowy przyszłego nabrzeża nr 3 o długości ok. 296,1 m oraz wykonanie ścianki szczelnej zamykającej w kierunku wschodniego końca istniejącego nabrzeża nr 3;
zalądowienie akwenu wygrodzonego pomiędzy nową ścianką szczelną a istniejącym nabrzeżem nr 3 gruntem pozyskanym z robót czerpalnych;
budowa instalacji elektrycznych, wodno-kanalizacyjnych, ppoż. itp. w pasie nabrzeży 1 i 2
modernizacja oznakowania nawigacyjnego.

II etap inwestycji (perspektywiczna rozbudowa nabrzeża nr 3) będzie realizowany w późniejszym terminie. W ramach II etapu planuje się wykonać następujące obiekty / roboty budowlane:

budowa konstrukcji nabrzeża nr 3 wraz z wyposażeniem o długości ok. 296,1 m z nawierzchniami oraz pełną infrastrukturą techniczną – etap docelowy;
roboty czerpalne akwenu przy nabrzeżu nr 3 do rzędnej -12,5 m a w miejscu umocnienia dna dla podpór statków Jack-up do rzędnej min. -14,5 m n.p.m.;
umocnienie dna akwenu przed nabrzeżem nr 3.;
rozbudowa instalacji elektrycznych, wodno-kanalizacyjnych, ppoż. itp.
modernizacja oznakowania nawigacyjnego.

 



eswinoujscie w Google News - obserwuj nas - Świnoujście w sieci
Verified by MonsterInsights