KONKURS FOTOGRAFICZNY „MOJE MIĘDZYZDROJE” – edycja 2023
„W 2021 roku zorganizowaliśmy i przeprowadziliśmy konkurs fotograficzny pn. „Moje Międzyzdroje” , który cieszył się sporym zainteresowaniem zarówno wśród mieszkańców jak i turystów. Pomyśleliśmy dlaczego by nie powtórzyć działań, które okazały się trafione? Dlatego postanowiliśmy lekko zmodyfikować regulamin konkursu i zorganizować go powtórnie. Zapraszam Państwa serdecznie do wzięcia udziału w naszym konkursie fotograficznym ” – informuje i zaprasza Burmistrz Międzyzdrojów Mateusz Bobek.
Konkurs trwa do 10 września br., a jego celem jest wyłonienie 12 najlepszych fotografii w trzech kategoriach ( po 4 w każdej kategorii ):
– przyroda
– architektura i zabytki
– aktywne życie
Wyłonione w konkursie najlepsze prace zostaną wykorzystywane do celów promocyjnych w publikacjach i wydawnictwach Gminy Międzyzdroje. Najlepsze zdjęcia znajdą się w wydanym na rok 2024 ilustrowanym kalendarzu, a laureaci konkursu otrzymają nagrody o wartości 150 zł za zajęcie III miejsca, 200 zł za zajęcie II miejsca i 250 zł za zajęcie I miejsca .
Regulamin konkursu fotograficznego dostępny jest na stronie www.miedzyzdroje.pl/konkurs.
Wszelkich informacji o konkursie udziela Referat Promocji, Kultury i Turystyki Urzędu Miejskiego pod numerem tel.32 75 664 lub 32 75 654 lub kom. 609 519 590.
Anetta Czyżak
UM Międzyzdroje
Burmistrz Międzyzdrojów
ogłasza konkurs fotograficzny „Moje Międzyzdroje”
– promujący Miasto i Gminę Międzyzdroje.
Regulamin konkursu fotograficznego promującego Miasto i Gminę Międzyzdroje, z przeznaczeniem prac na wydanie ilustrowanego kalendarza na rok 2024 oraz wykorzystaniem zdjęć w publikacjach i wydawnictwach promocyjnych Gminy Międzyzdroje.
-
PRZEDMIOT KONKURSU:
Przedmiotem konkursu jest fotografia promująca tereny Miasta
i Gminy Międzyzdroje. Nadsyłane fotografie będą przeznaczone do celów promocyjnych, identyfikacyjnych, reklamowych, popularyzatorskich, korespondencyjnych itp.
Na konkurs można nadesłać fotografie wykonane dowolną techniką cyfrową na terenach Gminy Międzyzdroje, w szczególności prezentujące jej nadmorskie położenie, potencjał przyrodniczy, społeczny i architektoniczny.
-
CEL KONKURSU:
Celem konkursu jest wyłonienie 12 najlepszych fotografii, zdjęć w 3 kategoriach ( po 4 w każdej z kategorii ):
– przyroda,
– architektura i zabytki,
– aktywne życie,
Wybrane fotografie zamieszczone zostaną w ilustrowanym kalendarzu na rok 2024 oraz wykorzystane będą w celach promocyjnych.
-
ORGANIZATOR
Organizatorem konkursu jest Burmistrz Międzyzdrojów.
-
TERMIN KONKURSU
Fotografie można nadsyłać w terminie od dnia 1 lutego 2023 roku do 10 września 2023 roku.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w terminie do 1 października 2023 roku.
-
UCZESTNICY KONKURSU
-
-
Konkurs przeznaczony jest dla osób pełnoletnich, zainteresowanych fotografią i uczestnictwem w konkursie.
-
-
-
Z uczestnictwa w Konkursie wyłączone są osoby wchodzące w skład Komisji Konkursowej, a także członkowie ich najbliższych rodzin w rozumieniu
pkt. 5.4.
-
-
-
Za członków najbliższej rodziny uznaje się rodzeństwo, małżonków i osoby pozostające w stosunku przysposobienia.
-
-
-
Udział w konkursie jest bezpłatny i dobrowolny.
-
-
-
Zgłoszenie do konkursu jest równoznaczne z oświadczeniem, iż podmiot nadsyłający
-
-
przyjmuje warunki Regulaminu Konkursu,
-
wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE),
-
wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystanie przez Organizatorów Konkursu przekazanej fotografii w dowolnym czasie i formie dla celów promocyjnych Gminy Międzyzdroje
-
- Od wyników konkursu nie przysługuje odwołanie.
-
ZASADY KONKURSU
-
W konkursie biorą udział fotografie budzące dobre skojarzenia z Miastem i Gminą Międzyzdroje w następujących kategoriach:
-
-
Przyroda;
-
Architektura i zabytki;
-
Aktywne życie
-
-
Wszystkie fotografie muszą zawierać charakterystyczne elementy dla Międzyzdrojów.
-
Do fotografii należy dołączyć tytuł.
-
Przy ocenie prac zostaną wzięte pod uwagę następujące kryteria:
a) zgodność tematu fotografii z tematyką Konkursu,
b) oryginalność i kreatywność,
c) wartość artystyczna fotografii,
d) wartość techniczna fotografii.
-
Wraz z fotografią, należy przesłać wypełnioną kartę zgłoszenia konkursowego, której wzór stanowi załącznik nr 1 do regulaminu konkursu. Fotografię można również dostarczyć w formie elektronicznej wypełniając w tym celu ankietę zamieszczoną na stronie internetowej organizatora: www.miedzyzdroje.pl.
-
Techniczne kryteria nadsyłanych prac:
-
Dozwolone rozmiar pikseli przy 300 dpi: 3508x2480px, czyli 21×29,7cm – formatu kartki A4
-
Dozwolony jest format zapisu plików: JPEG (JPG), PNG, BMP.
-
Fotografie, na których będą znajdować się jakiekolwiek znaki jak np. cyfry,
daty, logotypy i inne znaki wodne, nie zostaną dopuszczane do konkursu.
-
Nie jest dopuszczalne tworzenie fotomontaży.
-
Każdy uczestnik może nadesłać maksymalnie do 12 fotografii.
-
W każdej z kategorii określonych w pkt. 6.1. zostaną wyłonione po cztery najlepsze fotografie ( I miejsce, II miejsce, III miejsce ).
-
Nagrodą w konkursie są nagrody rzeczowe – sprzęt elektroniczny o wartości:
-
250 zł brutto – za zajęcie I miejsca,
-
200 zł brutto – za zajęcie II miejsca,
-
150 zł brutto – za zajęcie III miejsca.
-
WARUNKI OGÓLNE:
-
-
Do dnia 10 września 2023r. prace konkursowe należy przesyłać poprzez stronę internetową: www.miedzyzdroje.pl/konkurs/ lub na adres e-mail: konkurs@miedzyzdroje.pl lub przesłać listownie, zapisane na płytach CD do Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach, ul. Plac Ratuszowy 1, 72 – 500 Międzyzdroje, w zamkniętych kopertach, z dopiskiem: Konkurs Fotograficzny „Moje Międzyzdroje”.
-
-
-
Wszystkie nadesłane prace zgłoszone do konkursu przechodzą na własność Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach z dniem rozstrzygnięcia konkursu. Z tą samą datą autor nadesłanej na konkurs fotografii udziela Gminie Międzyzdroje licencję na korzystanie z nadesłanej fotografii bez ograniczeń czasowych i terytorialnych. W ramach udzielonej licencji Gmina Międzyzdroje może korzystać z fotografii na następujących polach eksploatacji:
-
-
trwałe lub czasowe utrwalanie lub zwielokrotnianie w całości lub w części fotografii jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie, niezależnie od formatu, systemu lub standardu, w szczególności w zakresie utrwalania i zwielokrotniania fotografii lub jej części – wytwarzanie każdą techniką, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
-
wprowadzanie fotografii do pamięci komputera lub innego urządzenia elektronicznego w całości lub w części, czasowe utrwalanie lub zwielokrotnianie takich zapisów, włączając w to sporządzanie ich kopii oraz dowolne korzystanie i rozporządzanie tymi kopiami,
-
stosowanie, przekazywanie i przechowywanie niezależnie od formatu, systemu lub standardu oraz uzyskiwanie dostępu do fotografii lub jej części,
-
publiczne rozpowszechnianie fotografii, w szczególności udostępnianie w sposób, aby każdy mógł mieć do niej dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, w tym elektroniczne udostępnianie na żądanie, w szczególności rozpowszechnianie w Internecie oraz w sieciach zamkniętych, niezależnie od metody połączenia tych sieci,
-
publiczne wystawianie, wyświetlanie i odtwarzanie fotografii,
-
użyczanie egzemplarza lub oryginału fotografii lub nośnika, na jakim utrwalono fotografię,
-
w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których fotografię lub jej część utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, a także udzielanie licencji, sublicencji, użytkowania, dzierżawy lub w inny sposób udzielanie praw do korzystania z fotografii na wszystkich lub wybranych polach eksploatacji,
-
tworzenie nowych wersji i adaptacji, w szczególności przystosowywanie, zmiana układu lub dokonywanie jakichkolwiek innych zmian lub przeróbek w fotografii, w najszerszym dopuszczalnym prawnie zakresie, a także dokonywanie przedruków całości albo części, oraz rozporządzanie i korzystanie z takich opracowań na wszystkich lub wybranych polach eksploatacji, jak też eksploatację fotografii z innymi utworami, wybranymi przez Gminę Międzyzdroje (prawa zależne),
-
wykorzystywanie fotografii do celów marketingowych lub promocji, w tym reklamy, sponsoringu, promocji sprzedaży, a także do oznaczenia lub identyfikacji produktów i usług oraz innych przejawów działalności.
-
-
Autorzy nadesłanych prac udzielają na rzecz Gminy Międzyzdroje upoważnienia – z prawem do udzielania dalszych upoważnień – do wykonywania praw osobistych autora, w tym: decydowania, czy, kiedy oraz w jakim zakresie rozpowszechniać fotografię, a także decydowania o pierwszym udostępnieniu fotografii publiczności, dokonywania zmian oraz modyfikacji w zakresie objętym prawem do integralności fotografii, w tym łączenia z innymi utworami lub materiałami, oznaczania fotografii samodzielnie lub w połączeniu z innymi utworami oraz materiałami.
-
-
-
Przystąpienie Uczestnika do konkursu jest równoznaczne z oświadczeniem, że Uczestnik dokładnie zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu oraz warunkami konkursu, akceptuje je bez żadnych zastrzeżeń i zobowiązuje się do ich przestrzegania, a także, ma świadomość, iż naruszenie któregokolwiek postanowienia niniejszego Regulaminu, pozbawia go statusu Uczestnika konkursu oraz prawa do nagrody.
-
-
-
Uczestnik Konkursu oświadcza, iż jest autorem nadesłanego zdjęcia oraz, że jego zdjęcia nie naruszają praw osób trzecich ani bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
-
-
-
Uczestnik ponosi pełną odpowiedzialność w przypadku, gdy osoba trzecia
będzie sobie rościć prawa do nadesłanego przez Uczestnika zdjęcia.
-
-
-
Zdjęcia naruszające prawa osób trzecich lub bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie będą brane pod uwagę w Konkursie.
-
-
-
Do oceniania nadesłanych zdjęć zostanie powołana Komisja Konkursowa. Przy ocenie będą brane pod uwagę kryteria zawarte w Regulaminie konkursu.
-
-
-
Najlepsze zdjęcia zostaną umieszczone w wydanym przez Urząd Miejski
kalendarzu przygotowanym na rok 2024 wraz z informacją o autorze pracy.
Ponadto wszyscy nagrodzeni autorzy zdjęć otrzymają nagrodę rzeczową
określoną w pkt. 6.10.
-
-
-
Wyniki konkursu będą ogłoszone do dnia 1 października 2023r. na stronie internetowej www.miedzyzdroje.pl oraz zostaną podane do wiadomości publicznej.
-
- INFORMACJA O CELU I SPOSOBIE PRZETWARZANIA DANYCH
-
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Międzyzdrojów, z siedzibą w Międzyzdrojach, przy ul. Plac Ratuszowy 1, 72-500 Międzyzdroje. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: um@miedzyzdroje.pl lub telefonicznie pod numerem tel. 91 32 75 631, bądź pisemnie na adres siedziby administratora.
-
Inspektor Ochrony Danych
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym może się Pani/Pan kontaktować poprzez email: iod@międzyzdroje.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować, w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
-
Cel i podstawa prawna przetwarzania danych
Podane przez Panią/Pana dane osobowe będą przetwarzane dla celów związanych z uczestnictwem w konkursie tj. oceny nadesłanej pracy i promocji wyników konkursu w mediach. Dane są przetwarzane na podstawie art.6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) tj. na podstawie wyrażonej zgody.
-
Odbiorcy danych
Odbiorcą Pani/Pana/ danych w postaci imienia i nazwiska, informacji o klasyfikowaniu oraz wizerunku w przypadku wyrażenia zgody, będzie każdy, kto zapozna się z wynikami konkursu upublicznionymi za pośrednictwem mediów wykorzystywanych przez administratora oraz w siedzibie administratora do promocji konkursu i zaprezentowania jego wyników. Pozostałe dane zawarte w karcie zgłoszenia do konkursu nie będą przedmiotem przekazania jakimkolwiek odbiorcą za wyjątkiem sytuacji związanej z dostępem do nich przez podmioty umocowane do tego typu działania właściwymi przepisami prawa.
-
Sposób przetwarzania danych
Podane dane nie będą poddane zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu oraz nie będą przedmiotem przekazywania poza Europejski Obszar Gospodarczy za wyjątkiem sytuacji, w której zostanie wyrażona zgoda na upublicznienie imienia i nazwiska, bądź wizerunku na portalu społecznościowym Facebook, co będzie równoznaczne z przekazaniem danych poza EOG i co się z tym wiąże brakiem możliwości kontroli sposobu ich przetwarzania w sposób zgodny z przepisami RODO.
-
Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres realizacji konkursu, a następnie przez okres upublicznienia jego wyników. Zgodnie z RODO przysługuje Państwu: a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopi, b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, c) prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej, d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych, e) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO na adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa. f) prawo wycofania zgody w dowolnym momencie bez negatywnych skutków dla przetwarzania danych przed jej wycofaniem.
-
Informacja o wymogu podania danych
Podanie danych i wyrażenie zgód zawartych w karcie zgłoszenia uczestnictwa w konkursie jest dobrowolne, lecz odmowa podania danych i brak zgody na ich przetwarzanie (zgoda w pkt. 1 zgłoszenia) uniemożliwi administratorowi ocenę nadesłanej pracy i klasyfikowanie Pani/Pana/dziecka* w konkursie pn. „Moje Międzyzdroje” W odniesieniu do zgody w pkt. 2 brak jej wyrażenia będzie skutkował brakiem możliwości upublicznienia osiągniętej oceny Pani/Pana/dziecka pracy, zgłoszonej do konkursu, a tym samym uniemożliwi przeprowadzenie oficjalnej klasyfikacji. W odniesieniu do pozostałych zgód odmowa ich udzielenia nie ma wpływu na możliwość uczestnictwa i klasyfikowania w konkursie.
KARTA ZGŁOSZENIA PRACY DO KONKURSU „MOJE MIĘDZYZDROJE”
-
Kategoria zdjęcia: Przyroda / Architektura i zabytki / Aktywne życie *;
- Imię i nazwisko autora zdjęcia
……………………………………………………………………………………………………
- Telefon kontaktowy: …………………….……………………………………………………………………….
- Adres e-mail: …………………………………………………………………………………………………………………….
Oświadczam, że wyżej podane dane są zgodne z prawdą oraz, że zapoznałam / zapoznałem* się z treścią regulaminu konkursu i zawartą w jego treści informacją, o której mowa w art. 13 RODO dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
……………….………………………………………….
Data i czytelny podpis uczestnika konkursu
Zgody uczestnika konkursu na przetwarzanie danych osobowych
1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w niniejszej karcie przez Burmistrza Międzyzdrojów na potrzeby uczestnictwa w konkursie „Moje Międzyzdroje” dla celów związanych z oceną nadesłanej pracy.
……………………………………………….
(data i czytelny podpis osoby wyrażającej zgodę)
2. Wyrażam zgodę na przetwarzanie mojego imienia i nazwiska w formie upublicznienia w mediach oraz w siedzibie organizatora konkursu w związku z moim uczestnictwem w konkursie „Moje Międzyzdroje” w celu upublicznieniem jego wyników.
……………………………………………….
(data i czytelny podpis osoby wyrażającej zgodę)
3. Wyrażam zgodę na przetwarzanie mojego imienia i nazwiska w formie upublicznienia tych danych w celu promocji mojego uczestnictwa w konkursie na portalu społecznościowym Facebook. Jednocześnie oświadczam, iż posiadam pełną świadomość, że przedmiotowe upublicznienie stanowi transfer danych poza Europejski Obszar Gospodarczy i zarówno ja, jak i administrator nie będziemy mieli wpływu na dalszy proces ich przetwarzania i jego kontrolę.
……………………………………………(data i czytelny podpis osoby wyrażającej zgodę
* niepotrzebne skreślić