Statystyki nie kłamią – coraz częściej zamawiamy jedzenie online. Trend, do którego w dużej mierze przyczyniła się pandemia, nadal się rozwija i ugruntowuje. Zapoczątkowane w roku 2020 zmiany w gastronomii z pewnością zostaną z nami dłużej. Większość właścicieli gastronomii zdaje sobie z tego sprawę i dostosowała się do sytuacji otwierając w swoich restauracjach kanał delivery. Z jakimi trudnościami się mierzą? Na co zwrócić uwagę chcąc wprowadzić ofertę zamówień na dowóz w swoim lokalu?
Spis treści
Postaw na sprawdzone rozwiązania
Planując otwarcie kanału delivery w swoim lokalu skorzystaj ze sprawdzonych rozwiązań i doświadczeń konkurencji. Nie musisz zgadywać, jakie opakowania na burgery będą najlepsze, czy pudełko na kurczaki sprawdzi się lepiej od kubełka, jak dowieźć do zamawiającego ciepłe i chrupiące frytki. Zebrane poniżej wskazówki pomogą Ci zorganizować nowy kanał sprzedaży bez żadnego trudu.
Nowy kanał sprzedaży – nowe menu
Wprowadzając do oferty możliwość zamawiania jedzenia z dowozem warto przeanalizować menu, które obowiązuje na miejscu w lokalu. Z pewnością okaże się, że nie wszystkie dania z oferty sprawdzą się w transporcie. Dlatego pierwszym krokiem podczas wprowadzania możliwości zamawiania dań z dowozem powinno być przygotowanie oferty, która sprawdzi się w dostawie.
Dania, które najlepiej sprawdzają się dostawie
Najlepiej w dostawie sprawdzają się dania, które po pierwsze można w łatwy sposób zapakować i po drugie pod wpływem czasu nie tracą swoich właściwości takich jak np. chrupkość. Jednym z najlepiej sprawdzających się dań w transporcie jest kurczak w panierce.
Kurczak w panierce – podstawa menu na dowóz
Dania na bazie kurczaka są lubiane przez wszystkich: kurczaka chętnie wybierają zarówno dzieci, jak i dorośli. Doceniają go także kucharze – kurczak jest łatwy w przygotowaniu, na jego bazie można przygotować wiele różnych, atrakcyjnych dań i doskonale sprawdza się jako danie na wynos oraz na dowóz.
Zadbaj o odpowiednie opakowania
Jeśli pudełko na kurczaka to wykonane z solidnej tektury. Jeśli opakowania na burgery to dobrane tak, by jego zawartość była ciasno osadzona i nie przesuwała się podczas transportu. Stawiaj na wysoką jakość materiału, z którego opakowania są wykonane. Zwróć uwagę, czy opakowania są odporne na powstawanie tłustych nieestetycznych plam, czy są stabilne i odpowiednio zabezpieczą przewożone jedzenie.
Pudełko na burgery jako przestrzeń reklamowa
Warto pamiętać także o tym, że opakowania jednorazowe niosą w sobie potencjał reklamowy. Warto go dobrze wykorzystać i postawić na np. opakowania na burgery, które się wyróżniają, są estetycznie wykonane, posiadają atrakcyjne nadruki. To także miejsce, gdzie możesz nakleić nalepkę z logo lokalu albo umieścić miły napis, którym zaskarbimy sobie sympatię klienta, nawiążemy relację czy sprawimy, że przestaniemy być dla niego anonimowi.
Jedzenie – na wynos, na dowóz, na ciepło
Mając na uwadze fakt, że najczęściej na dowóz zamawiane są dania gorące, musimy dołożyć wszelkich starań, by klient otrzymał zamówienie jeszcze ciepłe. Warto zatem wyposażyć lokal w witrynę grzewczą, w której gotowe zamówienie może poczekać bez utraty swoich właściwości nawet godzinę! W związku z tym, że witryna grzewcza jest urządzeniem o dużych gabarytach nie w każdym lokalu znajdzie się na nią miejsce. Alternatywnym rozwiązaniem może być lampa grzewcza. Co prawda nie zabezpiecza przed utratą ciepła tak dobrze jak witryna, ale pozwala wydłużyć czas utrzymania ciepła dania o kilkanaście minut. Oczywiście, obowiązkowym wyposażeniem kierowcy dowożącego zamówienia do klienta powinna być torba termoizolacyjna.