Sukces wakacyjnego połączenia Kolei Dolnośląskich. Trasa do Świnoujścia „strzałem w dziesiątkę”
Ponad 7 tysięcy pasażerów skorzystało z pierwszego w historii Kolei Dolnośląskich bezpośredniego połączenia z Wrocławia do Świnoujścia. Pociąg KD Premium Nadmorski kursował w weekendy od 24 czerwca do 27 sierpnia, a także w dzień wolny 15 sierpnia. Umożliwiał podróż ze stolicy Dolnego Śląska do Świnoujścia w najszybszym możliwym czasie w tym rozkładzie jazdy, a więc w 5,5 godziny.
Uruchomienie wakacyjnej linii ponadregionalnej Wrocław-Świnoujście było ważnym krokiem dla Kolei Dolnośląskich.
– Wakacyjne połączenie Kolei Dolnośląskich z Wrocławia do Świnoujścia było „strzałem w dziesiątkę”, co potwierdzają liczby pasażerów oraz ich entuzjastyczne opinie. Udowodniliśmy, że regionalni przewoźnicy kolejowi są w stanie oferować atrakcyjne czasowo i cenowo relacje również poza swoim województwem. W przyszłości z pewnością rozważymy kolejne trasy ponadregionalne – podkreśla Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
Nadmorscy turyści zainteresowani Dolnym Śląskiem
KD Premium Nadmorski kursował przez stacje: Świnoujście, Międzyzdroje, Szczecin Dąbie, Zielona Góra Główna, Głogów, Lubin, Legnica, Wrocław Główny. Połączenie cieszyło się dużym zainteresowaniem zarówno mieszkańców województwa dolnośląskiego, jak i zachodniopomorskiego i lubuskiego.
Dolny Śląsk stanowi fascynującą mieszankę historii, kultury i przyrody. Region ten był areną ważnych wydarzeń historycznych, co dokumentują liczne zamki, pałace i zabytkowe miasta odzwierciedlające wielowiekową przeszłość. Bogactwo kulturowe Dolnego Śląska objawia się w różnorodności tradycji i festiwali artystycznych. Zachwyca też przyroda tego regionu – nie brakuje tu pięknych krajobrazów, obejmujących m.in. różnorodne pasma Sudetów i malownicze doliny, przyciągające miłośników natury i aktywnego wypoczynku.
Koleje Dolnośląskie – rozwój i istotne inwestycje na 15-lecie
Przez ostatnie lata Koleje Dolnośląskie zyskały opinię lidera w dziedzinie usług kolejowych, podnosząc standardy podróżowania i inwestując w nowoczesny tabor. Stałe rozszerzanie sieci połączeń zaowocowało osiągnięciem imponującego rekordu: w lipcu przewoźnik przejechał milion kilometrów. W sierpniu w Legnicy uruchomiono halę serwisową. Dzięki tej inwestycji przewoźnik znacznie obniży koszty utrzymania pociągów.
– W ramach umowy z Pesą Bydgoszcz do 2024 roku tabor Kolei Dolnośląskich powiększy się o 25 nowoczesnych, pięcioczłonowych pociągów najnowszej generacji Elf 2. Tym samym liczba dostępnych pojazdów naszej spółki wzrośnie do 88 sztuk. Aż 65% z nich będzie napędzana elektrycznie – dodaje Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.
Zgodnie z długofalową strategią rozwoju spółka systematycznie unowocześnia i poszerza zaplecze techniczne. W ostatnich latach przewoźnik zakupił aż 31 nowoczesnych pociągów pasażerskich, stając się tym samym właścicielem największej floty pojazdów Elf2 w Polsce.