Świnoujście – Milionowy samochód w Tunelu w Świnoujściu
Dwa miesiąca – Tak to już dwa miesiące od otwarcia tak długo wyczekiwanego Tunelu w Świnoujściu.
Wszyscy pamiętamy kolejki i godzinne oczekiwanie aby przejechać pierwszy raz przejechać Tunelem pod Świną.
TUNEL W ŚWINOUJŚCIU. POSYPAŁY SIĘ PIERWSZE MANDATY ZA ŁAMANIE PRZEPISÓW – VIDEO
Najprawdopodobniej już jutro naszym tunelem przejedzie milionowy samochód.
Jednak przypominamy – Dziś w nocy Tunel będzie zamknięty.
TUNEL W ŚWINOUJŚCIU – GDZIE MOŻNA ZOBACZYĆ OBRAZ Z KAMER NA ŻYWO ??
Jak informują służby prasowe Prezydenta Świnoujścia:
W nocy z 31 sierpnia na 1 września w godzinach od 00:00 do 04:00 (piątek) planowane jest wyłączenie z eksploatacji tunelu pod Świną.
Powód wyłączenia tunelu:
– wymiana i konfiguracja uszkodzonych czujek SSP,
– usuwanie luki bezpieczeństwa w kartach komunikacyjnych systemu ControlLogix,
– kontynuacja usuwania przecieków w pasie drogowym.
Prosimy kierowców o korzystanie w tym czasie z przeprawy Warszów (promy Bielik) w sąsiedztwie dworca PKP w Świnoujściu.
Tunel w Świnoujściu jest najdłuższym podwodnym tunelem drogowym w Polsce.
Łączy wyspy Uznam i Wolin oraz centrum Świnoujścia z resztą kraju. Tunel został otwarty 30 czerwca 2023 roku.
Tunel ma długość 1483,8 m i średnicę 13,46 m. Jest to tunel dwupasmowy, z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Tunel wyposażony jest w systemy bezpieczeństwa, w tym monitoring, system wentylacji i system przeciwpożarowy.
Budowa tunelu rozpoczęła się w 2018 roku. Inwestorem była Gmina Miasto Świnoujście, a wykonawcą konsorcjum firm Porr SA, Gulermak Agir Sanayi ve Taahhut A.S. oraz Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş.
Koszt budowy tunelu wyniósł 912 562 026 zł.
Tunel ma istotne znaczenie dla rozwoju gospodarczego Świnoujścia. Pozwala na skrócenie czasu przejazdu między wyspami Uznam i Wolin, a także poprawia bezpieczeństwo ruchu drogowego. Tunel jest też ważnym elementem infrastruktury turystycznej Świnoujścia.
Oto kilka ciekawostek na temat tunelu w Świnoujściu:
- Tunel został wybudowany metodą TBM (Tunnel Boring Machine).
- Podczas drążenia tunelu wydobyto ponad 800 tys. m3 skały.
- Do budowy tunelu zużyto ponad 30 tys. ton betonu i 15 tys. ton stali.
- Tunel jest wyposażony w system wentylacji, który zapewnia wymianę powietrza 10 razy na godzinę.
- System przeciwpożarowy w tunelu jest zasilany z dwóch niezależnych źródeł energii.
Tunel w Świnoujściu to ważna inwestycja, która poprawia komfort i bezpieczeństwo podróżowania w tym regionie.