Strony Internetowe w Świnoujściu
Posiadanie własnej strony internetowej to w wielu branżach konieczność. Trudno prowadzi się pensjonat, firmę cateringową czy wiele innych przedsiębiorstw – nie mając własnej witryny internetowej. Dla mieszkańców Świnoujścia, firma Enjoy Ads Strudio uruchomiła specjalną zakładkę Strony internetowe Świnoujście, ale o tym za chwilę. A teraz spróbujmy odpowiedzieć na kilka pytań. Komu zlecić wykonanie takiej witryny? A przede wszystkim, na co zwrócić uwagę, by strona zachęcała potencjalnych klientów, a nie ich odpychała?
Spis treści
Strony internetowe – najczęstsze mity
Rozpocznijmy od mitu rozpowszechnianego przede wszystkim przez twórców stron internetowych, którzy twierdzą, że każdy biznes musi mieć stronę internetową. Owszem wiele branż się bez niej nie obędzie, ale powiedzmy szczerze, czy sklep osiedlowy potrzebuje takiej strony? Mógłby oczywiście na niej umieszczać aktualne promocje, ale raczej taką funkcję przejęły aplikacje na smartfony niż strony www. Podobnie – firmy, które są podwykonawcami firm budowlanych – też raczej nie potrzebują swoich wizytówek online. Spójrzmy na inne mity.
Piękna strona przyniesie klientów
Sama w sobie strona internetowa nie przyniesie żadnych klientów, do momentu gdy jej nikt nie wypromuje. Po prostu wśród miliardów stron – ktoś musi wpisać właściwy adres, a zatem potrzebna jest pewna promocja strony. Dopiero, kiedy osoba potencjalnie zainteresowana produktem/usługą trafi na porządnie przygotowaną stronę – będzie bardziej skora do kontaktu z firmą oferującą tę usługę – jeżeli strona będzie zachęcająca. Zatem najpierw promocja strony, a dopiero później jej wygląd. Sprawa w Świnoujściu jest nieco prostsza, bo to mniejsze miasto niż dla przykładu Szczecin – zatem łatwiej jest wypromować strony internetowe, bo po prostu konkurencja jest mniejsza.
Nikt nie czyta tekstów na stronie
Część osób z pewnością ich nie czyta, ale osoby, które już pozostaną na stronie nieco dłużej zwracają uwagę na to, w jaki sposób jest opisana oferta i czy odpowiada ona oczekiwaniom. Klient, który zrobił już pierwsze przeszukanie treści na kilku witrynach, chce się dowiedzieć konkretów – wtedy już treści mają dla niego znaczenie.
Nie da się ukryć, że dla pozycjonowania strony w wyszukiwarce – kluczową kwestią jest jakość treści, więc warto tworzyć własne unikatowe teksty zamiast posiłkować się sztuczną inteligencją.
Strona internetowa jest droga
Przede wszystkim rozpiętość cenowa za stronę wizytówkę do 5 stron wynosi od 0 zł do 10 000 zł. Tak – niektórzy zrobią prostą stronę za darmo – inni za ogromne pieniądze. Należy odnaleźć złoty środek, dobrą ofertę i można spokojnie zamknąć się za taką prostą stronę w budżecie 1000 zł – 2000 zł. Czy to dużo? Załóżmy, że strona będzie funkcjonować w takim kształcie przez 5 lat, czyli 60 miesięcy. 17-35 zł miesięcznie za miejsce, które jest wirtualną wizytówką firmy, to raczej koszt do zniesienia.
Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?
Tworzeniem stron internetowych zajmują się agencje marketingowe, webdesignerzy, freelancerzy. Ogólnie na rynku jest bardzo dużo opcji zlecenia takiej usługi. W jaki sposób wybrać mądrze?
Referencje od znajomych
Stary dobry sposób wyboru mechanika, ekipy remontowej i wielu innych usług – ma też zastosowanie w branży internetowej. Najlepszą opcją pozostaje kontakt ze znajomymi, którzy posiadają własne strony i zapytanie, czy mogą polecić wykonawcę. Jeżeli współpraca układała się dobrze – z pewnością wystawią dobre referencje. Jest to wciąż jedna z ulubionych metod poszukiwania wśród usługodawców.
Portfolio stron internetowych
Kiedy nie mamy nikogo z polecenia – wyszukujemy po prostu z internetu. Warto zapoznać się z portfolio zrealizowanych projektów przez wybranych webdesignerów. Poszukujemy prac, które odpowiadałyby naszym standardom estetycznym. W ten sposób odrzucamy firmy, które raczej nie sprostałyby postawionym wymaganiom.
Opinie w internecie
Czy wierzyć opiniom w internecie? No właśnie – wszyscy wiemy, jak to teraz wygląda – nagminnie publikowane są fałszywe opinie. Natomiast jest jeden ciekawy sposób pozyskania rzetelnej informacji zwrotnej. Skoro mamy portfolio wykonawcy, to czemu nie zadzwonić do osób, których strony są prezentowane w portfolio? Przykładowo agencja marketingowa ma w portfolio strony firm X, Y, Z. Wystarczy zadzwonić do tych firm i podpytać o jakość współpracy. Większość ludzi szczerze i chętnie udziela pomocy. Te 5-10 minut rozmowy pomoże zaoszczędzić dużo pieniędzy i nerwów, gdybyśmy przez przypadek mieli wybrać nieodpowiedniego zleceniobiorcę.
Cena czyni cuda
Nie da się od tego uciec, bo każdy operuje w ramach pewnego budżetu. Jeśli z powyższej selekcji pozostało 4-5 firm, to tutaj można się już pokusić o wybór najtańszej. Warto właśnie kryterium ceny pozostawić na sam koniec, aby nie iść na ustępstwa już na starcie poszukiwań.
Strony Internetowe Świnoujście
Tak, jak we wstępie wspomniano, firma Enjoy Ads Studio uruchomiła specjalną zakładkę Strony Internetowe Świnoujście . Wszystkie osoby zainteresowane zbudowaniem odpowiedniej jakości strony – odnajdą tam niezbędne informacje.