Powierzchnia terminalu wyniesie około 12 ha, a jego długość to około 1000 metrów.
Terminal będzie mógł obsługiwać jednocześnie kilka statków o długości 400 metrów i 200 metrów.
Docelowo terminal będzie w stanie obsłużyć do 2 milionów TEU rocznie.
Pierwsza faza inwestycji, która pozwoli na obsługę 1 miliona TEU rocznie, ma zakończyć się w 2028 roku.
Świnoujście – Terminal Kontenerowy
Cała inwestycja ma kosztować około 600 milionów złotych.
Port kontenerowy w Świnoujściu ma być konkurencją dla innych portów kontenerowych w Europie, w tym dla Hamburga, Rotterdamu i Antwerpii.
Dzięki swojemu położeniu, port w Świnoujściu będzie mógł obsługiwać kontenery z całego świata, w tym z Azji, Ameryki Północnej i Europy.
Świnoujście – Terminal Kontenerowy
Budowa portu kontenerowego w Świnoujściu budzi sprzeciw ze strony niemieckich władz samorządowych, organizacji ekologicznych oraz posłów do Parlamentu Europejskiego. Niemcy obawiają się, że port w Świnoujściu będzie konkurencją dla portu w Hamburgu.
Mimo sprzeciwu ze strony Niemiec, budowa portu kontenerowego w Świnoujściu nie jest zagrożona. Polski rząd jest zdeterminowany do ukończenia tej inwestycji