Świnoujście. Dziś w nocy Tunel w Świnoujściu będzie zamknięty
Na wniosek Wykonawcy planowane jest wyłączenie Tunelu z eksploatacji dziś w nocy
-
– noc z 7 na 8 września od 00:01 do 04.00 (piątek).
Prosimy kierowców o korzystanie w tym czasie z przeprawy Warszów (promy Bielik) w sąsiedztwie dworca PKP w Świnoujściu.
ŚWINOUJŚCIE. PLATFORMA OBYWATELSKA ZAPOWIADA LIKWIDACJE BUDOWANEGO TERMINALA KONTENEROWEGO W ŚWINOUJŚCIU
Tunel ma długość 1483,8 m i średnicę 13,46 m. Jest to tunel dwupasmowy, z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Tunel wyposażony jest w systemy bezpieczeństwa, w tym monitoring, system wentylacji i system przeciwpożarowy.
Budowa tunelu rozpoczęła się w 2018 roku. Inwestorem była Gmina Miasto Świnoujście, a wykonawcą konsorcjum firm Porr SA, Gulermak Agir Sanayi ve Taahhut A.S. oraz Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş.
Koszt budowy tunelu wyniósł 912 562 026 zł.
ŚWINOUJŚCIE – MARINA W ŚWINOUJŚCIU O PORANKU – FOTO VIDEO
Tunel ma istotne znaczenie dla rozwoju gospodarczego Świnoujścia.
Pozwala na skrócenie czasu przejazdu między wyspami Uznam i Wolin, a także poprawia bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Tunel jest też ważnym elementem infrastruktury turystycznej Świnoujścia.
Oto kilka ciekawostek na temat tunelu w Świnoujściu:
- Tunel został wybudowany metodą TBM (Tunnel Boring Machine).Podczas drążenia tunelu wydobyto ponad 800 tys. m3 skały.
- Do budowy tunelu zużyto ponad 30 tys. ton betonu i 15 tys. ton stali.
- Tunel jest wyposażony w system wentylacji, który zapewnia wymianę powietrza 10 razy na godzinę.
- System przeciwpożarowy w tunelu jest zasilany z dwóch niezależnych źródeł energii.
- Tunel w Świnoujściu to ważna inwestycja, która poprawia komfort i bezpieczeństwo podróżowania w tym regionie.
MATECKI WYGRYWA PROCES Z LESZCZYNĄ. POSŁANKA Z KO MUSI PRZEPROSIĆ ZA KŁAMSTWO – TYLKO PRAWDA JEST CIEKAWA !!!