Niemcy są wściekli – Powstanie Terminal kontenerowy w Świnoujściu .
Nie mamy dla nich dobrych informacji
ŚWINOUJŚCIE – TERMINAL KONTENEROWY W ŚWINOUJŚCIU Z DECYZJĄ ŚRODOWISKOWĄ
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA otrzymał właśnie decyzję środowiskową dla głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Decyzję wydała Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie po przeprowadzeniu oceny oddziaływania tej inwestycji na środowisko oraz postępowania transgranicznego ze stroną niemiecką.
Czego obawiają się Niemcy ??
Oficjalnie podają między innymi taki oto powody
-
Konkurencja dla niemieckich portów. Port w Świnoujściu będzie mógł przyjmować duże statki oceaniczne, które obecnie korzystają z portów niemieckich, takich jak Hamburg, Lubeka i Rostock. Niemcy obawiają się, że port w Świnoujściu może odciągnąć od nich część ruchu kontenerowego.
-
Zagrożenie dla środowiska. Niemcy twierdzą, że budowa portu w Świnoujściu będzie miała negatywny wpływ na środowisko, w tym na obszary Natura 2000. – Ciekawe że Niemieckie porty i niemiecki przemysł nie maja negatywnego wpływu na środowisko
-
Zagrożenie dla turystyki. Niemcy obawiają się, że port w Świnoujściu może zaszkodzić turystyce w regionie, ponieważ statki kontenerowe będą generować hałas i zanieczyszczenia. – nie można powstrzymać się od śmiechu – oni martwią się o naszych turystów :) :) :)
STRAŻ MIEJSKA NIETRZEŹWYM KIEROWCOM NIE ODPUSZCZA
Niemiecka gmina Heringsdorf na wyspie Uznam przygotowuje kroki prawne przeciwko Polsce w sprawie budowy portu w Świnoujściu. Gmina uważa, że budowa portu narusza jej prawa, ponieważ port będzie znajdował się w pobliżu jej wybrzeża.
Polska twierdzi, że budowa portu w Świnoujściu jest zgodna z prawem międzynarodowym i że nie będzie miała negatywnego wpływu na środowisko. Polska podkreśla również, że port w Świnoujściu będzie korzystny dla gospodarki regionu, tworząc nowe miejsca pracy i zwiększając możliwości handlowe.
Budowa portu w Świnoujściu jest kontrowersyjną kwestią, tylko dla Niemców – Polska nie pozwoli sobie na narzucenie Niemieckiej dominacji w gospodarce morskiej