Termin składania ofert w przetargu upłynął 12 lutego 2024 roku.
ŚWINOUJŚCIE. UROCZYSTOŚCI POŚWIĘCONA 31. ROCZNICY ZATONIĘCIA MF „JAN HEWELIUSZ”
Studium wykonalności ma zostać opracowane w ciągu 32 miesięcy.
Zawrze ono analizę trzech wariantów przebiegu nowego toru podejściowego, w tym analizę kosztów i korzyści, a także analizę oddziaływania na środowisko.
W oparciu o wyniki studium wykonalności, Urząd Morski w Szczecinie będzie mógł podjąć decyzję o rozpoczęciu budowy nowego toru podejściowego,.
ŚWINOUJŚCIE. SOPLE LODOWE PARALIŻUJĄ RUCH W TUNELU W ŚWINOUJŚCIU – TUNEL JEST ZAMKNIĘTY
Budowa nowego toru podejściowego do portu w Świnoujściu jest niezbędna, aby umożliwić dostęp do nowego zewnętrznego portu w Świnoujściu, który docelowo ma obsługiwać największe kontenerowce, jakie mogą wchodzić na Bałtyk.
Nowy tor podejściowy będzie miał długość około 70 kilometrów i głębokość 17 metrów.
Budowa nowego toru podejściowego ma kosztować około 7,33 mld zł.
Z tej kwoty około 2,8 mld zł pochodzić będzie ze środków unijnych.
Przypomnijmy.
Niemcy sprzeciwiają się budowie portu kontenerowego w Świnoujściu.
Sprzeciw ten wyrażają zarówno władze państwowe, jak i organizacje społeczne.
Główne argumenty niemieckich przeciwników budowy portu kontenerowego w Świnoujściu to:
- Zagrożenie dla środowiska naturalnego, w tym ekosystemu Zalewu Szczecińskiego.
- Zwiększenie ruchu statków w okolicach Świnoujścia, co może prowadzić do zwiększenia zanieczyszczenia powietrza i hałasu.
- Konkurencja dla niemieckich portów w Hamburgu i Rostocku.
Niemieckie władze państwowe, w tym rząd Meklemburgii-Pomorza Przedniego, złożyły skargę do Komisji Europejskiej, kwestionując zgodność budowy portu kontenerowego w Świnoujściu z unijnymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska.
KOALICJA 13 GRUDNIA CZYŚCI URZĘDY Z “PISOWCÓW”
Polska rząd jak dotąd podkreślał , że budowa portu kontenerowego w Świnoujściu jest zgodna z unijnymi przepisami i że będzie miała pozytywny wpływ na rozwój gospodarczy Polski.