FAŁSZYWEMU PRACOWNIKOWI BANKU PODAŁA KODY BLIK I STRACIŁA CO NAJMNIEJ 3 TYSIĄCE ZŁOTYCH
42 – letnia mieszkanka Sławna podała kody BLIK fałszywemu pracownikowi banku, w wyniku czego z jej konta zniknęło co najmniej 3 tysiące złotych. Walcząc z tego typu przestępczością po raz kolejny ostrzegamy przed udostępnianiem osobom obcym kodów BLIK, ponieważ może to skutkować utratą pieniędzy. Ważne jest, aby być zawsze czujnym i ostrożnym w korzystaniu z usług finansowych.
Do Komendy Powiatowej Policji w Sławnie zgłosiła si 42 – letnia mieszkanka miasta, która poinformowała, że została oszukana. Jak się okazało za pośrednictwem popularnej platformy handlowej córka zgłaszającej wystawiła na sprzedaż koszulkę. Wkrótce w jednym z komunikatorów zgłaszająca otrzymała wiadomość od osoby, która twierdziła, że jest zainteresowana kupnem.
By transakcja przebiegła szybciej, osoba zainteresowana kupnem wysłała do zeskanowania kod QR, prowadzący do strony, na której po wybraniu banku i zalogowaniu się na konto, 42 – latka miała od razu odebrać pieniądze. Pomimo prób nie udało jej się jednak zalogować na konto. Po chwili, na jej telefon zadzwonił rzekomy pracownik banku i poprosił zgłaszającą o podanie co najmniej trzech kodów BLIK. Kobieta przekonana, że faktycznie rozmawia z konsultantem postępowała zgodnie z jego instrukcjami. Jak się okazało 42 – latka została oszukana. Straciła co najmniej 3 tysiące złotych.
Pamiętajmy Banki NIGDY nie wysyłają maili bądź SMS-ów z prośbą o kliknięcie w podany link do bankowości internetowej czy systemu płatności. Nie prosi o podawanie kodów BLIK. Nie otwieraj przesłanego w ten sposób linka. Nie ma czegoś takiego jak aplikacja BLIK, którą można zainstalować w telefonie – kody BLIK generuje się z poziomu aplikacji swojego banku. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.
asp. szt. Kinga Warczak