Świnoujście. Strażacy na posterunku – ćwiczenia szpital 24

Świnoujście. Strażacy na posterunku - ćwiczenia szpital 24

Świnoujście. Strażacy na posterunku – ćwiczenia szpital 24

Ćwiczenia powiatowe Szpital-24 w Świnoujściu

W dniu 04 kwietnia 2024 r. odbyło się ćwiczenie powiatowe organizowane przez Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Świnoujściu we współpracy ze Szpitalem Miejskim im. Jana Garduły w Świnoujściu.

Zaplanowane ćwiczenie miało na celu sprawdzenie procesu alarmowania oraz dysponowania, doskonalenia prowadzenia działań ratowniczo-gaśniczych w szpitalu, zapoznanie z zagrożeniami mągącymi wystąpić w tego typu obiekcie oraz sprawdzenie obowiązujących procedur wewnętrznych na wypadek wystąpienia zagrożenia.

WIĘCEJ WINDYKACJI W I KWARTALE ROKU 2024. „JEST KILKA BRANŻ W SYTUACJI KRYTYCZNEJ”

Scenariusz ćwiczeń zakładał pożar w sali na oddziale wewnętrznym na 3 piętrze szpitala. Założono, że w wyniku pożaru poszkodowane zostały 3 osoby oraz 30 wymagało ewakuacji. Działania jednostek ochrony przeciwpożarowej z terenu powiatu polegały na zabezpieczeniu miejsca zdarzenia, ewakuacji osób we współpracy z personelem szpitalnym z równoczesnym prowadzeniem akcji gaśniczej. Ewakuacja prowadzona była ciągami komunikacyjnymi w budynku oraz przez okno na 3 piętrze przy pomocy drabiny mechanicznej.

Dzięki dużemu zaangażowaniu personelu szpitala zrealizowano sprawnie wszystkie założenia zawarte w scenariuszu ćwiczenia.

W ćwiczeniach brało udział w sumie 25 strażaków z Państwowej Straży Pożarnej, Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej oraz Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu miasta Świnoujście w obsadzie 8 pojazdów pożarniczych.

 

Opracowanie: kpt. Paweł Piorun, KM PSP w Świnoujściu

Zdjęcia: KM PSP w Świnoujście

----------

eswinoujscie w Google News - obserwuj nas - Świnoujście w sieci
----------

Powiązane posty

Prognoza pogody dla Świnoujścia na weekend 16–17 listopada 2024

Świnoujście. Mieszkańcy obawiają się o swoje życie – Apelują do pani prezydent

Świnoujście na podium w XXX Sportowym Turnieju Miast i Gmin