97,2K
Świnoujście. Szok, niedowierzanie ?? – Politycy zakpili z mieszkańców prawobrzeżna w Świnoujściu !!
Czy politycy z koalicji 13 grudnia uważają mieszkańców prawobrzeża w Świnoujściu za GORSZY SORT ?? – z ich działań wynika, że tak .
Dlaczego ??
Ile było obietnic przedwyborczych odnośnie otwarciu Ku Morzu, znajdowali się też tacy kosmici polityczni, którzy zapewniali, że port kontenerowy nigdy nie powstanie – jeżeli oni i ich koledzy będą rządzić miastem i krajem.
Od 13 grudnia Tusk i jego polityczna uśmiechnięta ferajna zarządza Polską i co ??
I wszystko idzie według planu.
Wojewoda mimo obietnic, że do końca styczna wyda decyzję w sprawie Ku Morzu – uśmiechnięcie milczy nad tym tematem.
Politycy, którzy obiecywali wstrzymanie projektowanie i budowanie terminala kontenerowego świętowali wczoraj w internecie wydanie decyzji lokalizacyjnej.
Czy terminal kontenerowy jest nam potrzebny TAK – czy będzie budowany TAK – czy na prawobrzeżu mieszkają naiwniacy … sami sobie odpowiedzcie na to pytanie.
—————-
Terminal kontenerowy w Świnoujściu to kluczowa inwestycja, która obiecuje przynieść wiele korzyści miastu i regionowi. Oto najważniejsze informacje na ten temat:
- Decyzja lokalizacyjna: Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście otrzymał decyzję lokalizacyjną dla terminala kontenerowego w Świnoujściu. Wojewoda zachodniopomorski, Adam Rudawski, wydał tę decyzję, co oznacza, że projekt jest już na dobrej drodze
- Cel inwestycji: Terminal kontenerowy w Świnoujściu to strategiczna inwestycja zarówno w obszarze gospodarczym, jak i bezpieczeństwa państwa. Projekt realizowany przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ma na celu uniezależnienie miasta od transportu promowego oraz umożliwienie stałego połączenia między wyspami Uznam i Wolin. Dzięki temu największe kontenerowce na świecie będą mogły zawijać na Pomorzu Zachodnim. To ogromna szansa na rozwój polskiej gospodarki morskiej
- Parametry terminala:
- Docelowo terminal będzie w stanie obsłużyć do 2 mln TEU rocznie.
- Będzie obsługiwać jednocześnie dwa statki: jeden o długości 400 m i drugi o długości 200 m.
- Projekt zakłada zagospodarowanie części Zatoki Pomorskiej i przyległych nieruchomości
- Wpływ na rozwój miasta: Budowa terminala kontenerowego przyniesie miastu Świnoujście nowe miejsca pracy i przychody budżetowe z tytułu podatków. To również szansa na rozwój całego regionu, a także zwiększenie znaczenia Polski w kontekście możliwości przypływania statków z kontenerami